2014-11-28 08:00Szólj hozzá!
sajtóközlemény intel
A karácsony az egyik, ha nem a legfontosabb, ünnep Magyarországon: együtt van a család, a családtagok kiszakadnak az év közbeni rohanásból és természetesen ajándékokkal lepik meg egymást. Az Intel Európa tíz országában végzett kutatást arról, hogy az egyes területeken mi jellemzi a karácsonyi ajándékvásárlást. (király infografika a cikk végén)
Mint az Intel nemrégiben végzett felméréséből kiderül, a legtöbb megkérdezett azt találja a legnehezebbnek a karácsonyi előkészületekben, hogy megtalálja a megfelelő ajándékot szeretteinek. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy nagyon sokan szívesen látnának a fa alatt technológiai kütyüt vagy más eszközt.
Karácsonyi vásárlás: dilemma a költekezés és a spórolás között
A karácsony hatalmas anyagi ráfordítással jár az ajándékozás és a vendégségek miatt, így nem meglepő hogy a felmérésben, a megkérdezettek 71% mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni. Ez különösen a németekre jellemző, akiknek 86%-a előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt összeg keretét, míg a legkevésbé a svédek próbálják költekezésüket kordában tartani (42%). Az összes megkérdezett harmada azonban mégis rendszeresen túllépi az előre eltervezett keretét. Ez a „könnyelműség” leginkább az olaszokra jellemző (41%).
Nemek felosztásában az derült ki, hogy a férfiak hajlamosabbak nagyobb költségekbe verni magukat: 30%-uk 91 ezer forint fölött költ ajándékra, míg a nők csupán ötöde veri ekkora költségbe magát. A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők áldoznak a legdrágább ajándékra. Továbbá az európai férfiak többsége (52%) a legtöbb pénzt partnerére szánja, míg nők esetében a szeretet ilyenfajta kifejezése megoszlik partnerük (39%) és gyermekeik (33%) között.
Annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt kínáló terméket, a többség (65%) figyeli az akciókat és sokan (56%) kupont illetve ajándékkártyát használnak fel spórolás gyanánt. Ebben különösen a britek járnak élen: összesen 82%-a keresi az akciókat és a leárazásokat. Nemeket tekintetében a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, míg a férfiaknak 58%-a tartja szem előtt, hogy a legjobb ár-érték arányú terméket találja meg.
A többség decemberben veszi meg az ajándékokat
Az egyik sarkalatos pontja a karácsonyi készülődésnek kétségtelenül az, mennyire hagyjuk az utolsó pillanatra az ajándékok megvásárlását. A felmérés szerint az európaiak többsége (62%) decemberben veszi meg az ajándékokat, 28% az utolsó napokban és 2% december 24-ére hagyja az ajándékvásárlást. A válaszadók 12%-a ugyanakkor egész évben készül a karácsonyra és szépen sorjában veszi meg az ajándékokat. A németek azok, akikre leginkább jellemező, hogy a karácsonyi ajándékvásárlást egész évre felosztják (18%), miközben az oroszok 15%-a hagyja ezt az utolsó napra.
Az ideális az lenne, ha a szeretteinknek szánt meglepetések megvásárlása kellemes időtöltés volna, de az igazság az, hogy sokszor jár stresszel. Így nem meglepő, hogy a megkérdezettek 42%-a mondta azt, hogy az ajándékok megvásárlásra feladatként tekintenek. Ebből következik, hogy sokan, összesen 35%, rendel ajándékokat online is, és 38%-uk mondta azt, hogy a rendelést mobilon vagy táblagépen keresztül adja le. Az online rendelés Európában a felmérés szerint a britek között a legnépszerűbb (53%), akiket a németek követnek (43%). A felmérésből az is kiderült, hogy minél fiatalabb a válaszadó, annál valószínűbb, hogy szívesen rendel online ajándékot: a ’80-as évek után születtek 38%-a rendel az internetről, de az idősebb generáció (az 1925-45 között születtek 22%-a) is szívesen használja ezt a csatornát ajándékvásárlásra.
Nem jó ötlet partnerünkkel együtt intézni a vásárlást
A karácsony a szeretetről szól, ennek ellenére a felmérés rámutatott arra is, hogy közös vásárlások során sokan idegesek lesznek partnerüktől. A megkérdezett férfiak 76% válaszolta azt, hogy felbosszantja őt partnere vásárlás közben. 38%-uk fő indokként a túlságosan elhúzódó bevásárlást jelölték meg, 34% pedig arra panaszkodott, hogy párjuk nehezen hoz döntést illetve. A nők más miatt panaszkodtak férfi partnerükre: 32% azon hőbörög, hogy a férfiak túl hamar elunják a vásárlást, 18%-ot pedig az idegesít, hogy a párja az első kezébe kerülő dolgot megvásárolja. A britek és a spanyolok negyede pedig azt is bevallotta, hogy karácsonyi bevásárlás során már vitatkozott össze partnerével. A spanyolok nagy többségét (87%) idegesíti fel partnere vásárlás közben, míg úgy tűnik a hollandok a legtürelmesebbek a másik iránt (57%).
Intel Core M processzorral szerelt ultra-mobil készülékek karácsonyra
Bár a felmérés rámutat arra, hogy sokaknak okoz problémát a megfelelő ajándék kiválasztása, a felmérés egyben ajándékötletek formájában segítséget is nyújt. Ugyanis az is kiderült, hogy 2014-ben a leginkább vágyott ajándékok a technológiai kütyük és eszközök, ezt sorban követik az ajándékutalványok, valamint ruházati és kozmetikai termékek. Nemek tekintetében a férfiak vágynak leginkább technológiai kütyükre és eszközökre, míg a nők kozmetikai termékekre, és csupán 18%-uk válaszolta azt, hogy leginkább valamilyen technológiai kütyüt vagy eszközt szeretne karácsonyra. Kiderült az is, hogy minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy valamilyen kütyüt szeretne ajándékba kapni. Ugyanakkor összesítve a válaszadók harmada mondta azt, hogy örülne egy táblagépnek a karácsonyfa alatt.
A notebook-ként és táblagépként is használható 2 az 1-ben termékek kitűnő választásnak bizonyulhatnak karácsonyra. Ezek már a legújabb az Intel Core M processzort használják, amit kifejezetten úgy terveztek meg, hogy a mobilitás és a teljesítmény optimális egyensúlyát nyújtsa. Az Intel Core M processzor a legvékonyabb készülékekben is remek teljesítményre képes, miközben üzemideje akár a duplája is lehet egy 4 évvel korábbi modellhez képest.
„Több éve azon dolgozunk, hogy mindenben megfeleljünk a végfelhasználói igényeknek, és átalakítsuk a mobil számítástechnika világát. A Core M bemutatása egy fontos mérföldkövet jelent ezen törekvésünkben” – mondta Horváth Richárd, az Intel Magyarország kiskereskedelmi marketing-menedzsere.
Az Intel Core M akár 50 százalékkal nagyobb teljesítményt és 40 százalékkal jobb grafikai teljesítményt nyújthat a korábbi negyedik generációs Core processzorokhoz képest.
Az Intel Core M processzorral rendelkező készülékek közül Magyarországon már kapható az Acer Aspire Switch 12, amely 12,5 hüvelykes, Full HD felbontású kijelzővel, egyedi kitámasztóval és mágneses billentyűzettel van felszerelve. Szintén kereskedelmi forgalomban kapható a Lenovo IdeaPad Yoga 3 Pro 2 az 1-ben készüléke, mely 1,19 kg-os és 12,8 mm vastag házzal, és 13,3 hüvelykes Gorilla Glass üveggel védett kijelzővel rendelkezik.
Forrás: Intel sajtóközlemény
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.