WinMagazin

A jelenlegi piacon a Windows Phone az egyetlen, amelyik minden hardverrel jól teljesít. A legalsó kategóriás Lumia 520/620-tól a legújabb Lumia 930-ig már bizonyított mindenféle felbontáson és vason. Természetesen ez nem véletlen, és amikor Neowin munkatársa a BUILD alkalmából eltöltött néhány napot a Microsoft Windows Phone csapatánál, egy kis betekintést kapott ebbe a folyamatba, aminek révén rájött, mi ennek a titka.

Screen_M.pngA dolog lényege, hogy a fejlesztők alsó kategóriás hardvereket kapnak a fejlesztéshez, és itt nem arról van szó, hogy egyes tesztekhez, vagy bizonyos alkalmakra. Szó nincs erről. Folyamatosan a leggyengébb eszközöket kell használniuk, hogy megbizonyosodjanak arról, azokon tökéletesen elfut a rendszer. Erősebbekkel is tesztelik, de addig nincs továbblépés, amíg a gyengébbeken nem muzsikál megfelelően.

A dolog logikája valahol magától értetődő: könnyebb felfelé skálázni a teljesítményt, mint lefelé, és ez a magyarázat a korábban feszegetett jelenségre. A Microsoft az alsó kategóriákra fejleszt és a felsőkre optimalizál, így érve el azt, hogy mind a drágább, mind a legolcsóbb készülékek olyan felhasználói élményt nyújtanak, amelyre joggal lehetnek büszkék, ellentétben például a legnagyobb konkurens olcsó készülékeivel.

n6.jpgAkár az alacsony árszegmensben elért sikerekre, akár a BUILD-en bejelentett Lumia 630-ra gondolunk is, nyilvánvaló hogy a Microsoft és a Nokia is szeretné tartani az irányt. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Windows Phone 8.1-gyel nem, hogy nőtt volna a hardver- és felbontásigény, hanem éppenséggel csökkent, egyértelmű, hogy a Microsoft a tőle telhető módon igyekszik minél kevésbé különbséget tenni gyengébb és erősebb telefonok között.

Forrás és illusztrációk: Neowin via WMPoweruser

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr145979573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.04.09. 00:54:14

Ez annyi infó ami 1 mondatba is elfért volna, de amúgy jogosnak érzem a megállapítást. Én régen fogtam ilyesmit a kezembe, még a 710 volt de csodálkoztam, milyen jól ment. Android után nekem nagyon fapadnak tűnt az egész feature szempontból de a user experience jó volt. Igaz nem vagyok nagyon tapasztalt a témában de azt sejtem, erősen underratedek a windows telefonok.

netrunner71 2014.04.09. 07:26:01

@Gyurma73:

Az. Decemberben vettem egy Lumia 625-öst.

- Stabilan egy percenként zárt be a böngésző, és az okos fejlesztőknek hála, minden egyes belépésnél lehetett bepötyögni a login nevet vagy e-mail címet. Mert azt nem bírja megjegyezni.
- Stabilan eljátszotta, hogy a saját kamerával felvett videókat nem tudta lejátszani, közölte velem, hogy nem támogatott fájltípus.
- Stabilan hosszú percek teltek el azzal, hogy megtaláljak benne egy-egy menűpontot, később a típussal foglalkozó fórumokon árulták el a titkokat
- A zenelejátszója stabilan használhatatlan, ha mappában teszel fel egy lemeznyi anyagot, szétszórja a trackeket mint hülyegyerek a játékait.
- Stabil baromsága még például, hogy ha kapsz bluetooth-on egy csengőhangot akkor azt nem tudod beállítani közvetlenül, csak úgy ha csatlakozol adatkábellel pc-re és ott átrakod a ringtones mappába.

Hát, ennyi stabilitást tapasztaltam.
Ez volt az első okostelefonom, nem volt előtte másik rendszerű készülékem.
Bíztam benne, hogy használható eszközt kapok a kezembe de egy heti stabil k..va anyázás után eladtam.
Azóta droidom van, ez legalább működik.

netrunner71 2014.04.09. 07:30:29

Ja, egyébként már az elején gyanús volt, hogy a működés közben tapasztal hibákra - mint pl a mappák random duplikációja- a fórumos tanácsok szinte kizárólag a " hard reset, kártyaformázás, így kell megszokni a WP-t" válaszokra korlátozódtak.

Na nehogymá' egy két napos telefonnál hardresetelnem kelljen!

Mitya Ivanov 2014.04.09. 07:49:26

@netrunner71: az én első okostelefonom WP Lumia 620. A zenelejátszó esetében túlzol, nem szétszórja, csak kategorizálja, ami akkor gáz, ha válogatáslemezt rakok fel, akkor ahány előadó, annyi helyre rakja.
A böngésző nálam alapértelmezetten IE, 10 hónap alatt kb 5 ször zárt be magától, a saját videók fel nem ismrését még nem tapasztaltam.

SarahConnor 2014.04.09. 09:18:37

@netrunner71: bocs, szerintem az a készülék gyári hibás volt, vagy valami. Nekem is 625-öm van és semmi baja. Minden spécin be van állítva, nem dobál le netről, csak egyszer kellett mindenhova bejelentkezni, ez szerintem egyedi probléma volt nálad.
A zenéket meg nekem is szétpakolta előadónként, de csináltam egy listát és az megoldotta.
A csengőhangos dolog viszont engem is bosszantott.

mt-03 2014.04.09. 09:20:36

majdnem vettem egy 920-at, vegul azert nem mert a forumaiban irjak hogy mara mar gyakorlatilag alig (vagy sehogy) nem mukodik egyut a gmail-es dolgokkal. ez nem (csak) az o hibajuk hanem a goggle nem akar maganak konkurenciat. de en meg ezert nem fogok atallni hotmailes cimre meg bingre. persze lehet kinlodni atiranyitassal meg egyeb csacskasagokkal, de minek szivassam magam ha lehet azok nelkul? igy maradt a droid, pedig kivetelesen szimpi a winphone.

delejes 2014.04.09. 09:48:48

@mt-03: Tökéletesen együttműködik a guglival. Nekem nem okozott gondot az átállás androidról, bár két hét ismerkedés az új rendszerrel megvolt. Van néhány zavaró apróság, de már összenőttem vele. (Lumia 620)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.04.11. 10:42:52

@HavasiG:

Néha elfelejtem az ősi alapszabályt: ne etessünk trollt. Isten veled!

Kand_Úr 2014.04.13. 12:46:48

Lunia 520-at használik és a fentebb említett hibáj egyikével sem találkoztam még! Sosem fagyott le, nem lép ki alkalmazásokból. ATOMSTABIL!!!
A zenéknél lejátszási listát kell létrehozni mikor felmásolod a muzsikát és akkor nem lesz szétdobálva. Körülményesebb mint droidnál, de ha egyszer megtanulod már nem gáz.

es125 2014.04.23. 21:26:08

Droid után visszasírtam a Symbiant (9.3fp2) simbi helyett lett wp-m, kicsit béta verzió fílingje volt az elején, de egy év használat alatt összesen nem kaptam annyi idegösszeomlást, mint droiddal két két alatt...engem meggyőzött.

es125 2014.04.23. 21:28:13

@Gyurma73: jé, egy TC olvasó! Üdv! :)

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása