WinMagazin

Minden harmadik ember notebookon dolgozik, minden második pedig munkájához legalább havi rendszerességgel használ hordozható számítógépet. A férfiak között több a laptop-használó: mindössze tízből négyen (39,1%) nyilatkozták azt, hogy sosem használnak notebookot, míg a nők közül tízből öten (47,5%) – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, mely az  Intel megbízásából készült 2013 decemberében, a 20-40 év közötti magyar internetezők körében.

intel-logo (Custom).jpg

A laptop már nemcsak munkaeszköz

Habár sokan azt gondolnák, hogy a notebook elsősorban munkaeszköz, a kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint kétharmada (68%) naponta, illetve heti 3-4-szer használ szabadidejében ilyen készüléket, és csupán minden nyolcadik (12,8%) ember mondhatja el magáról, hogy sosem laptopozik szórakozási céllal.

Internetezésre szinte minden válaszadó (85,1%) használja készülékét, de nagyon népszerű (74,7%) a virtuális kommunikáció (e-mail, Skype, csevegőprogramok), a közösségi oldalak (Facebook, Twitter, stb. - 69,2%) és a videózás (68,2%) is. A kutatásból kiderül, hogy míg a "fészbúkozás" elsősorban nőies, addig a videózás sokkal inkább férfias tevékenység. A közösségi hálókat a nők 78,4%-ával szemben a férfiaknak csupán 60,2%-a használja, míg a videók esetében fordított az arány: 77,4 - 57,7 a férfiak javára.

Notebook vásárlásakor a hordozhatóság az egyik elsődleges szempont: a válaszadók 85%-a fontosnak, nagyon fontosnak vagy alapvető fontosságúnak jelölte meg ezt a tényezőt. Ez jól látszik az ideális notebook tömegéről alkotott elképzelésekben is. A megkérdezettek közel fele (46,8%) szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a 1,5 kg-ot. Ez a tényező a távmunka vállalásnál is fontos szerepet játszik. S bár a hazai munkaadók körében még nem terjedt el a távmunka, a válaszadók 53,7%-a szívesen dolgozna heti egy napot otthonról, ha egy könnyű notebookot kéne csak haza cipelnie.

A fekete az új színes

Meglepő módon a különböző színekben érkező modellek még csak kevesek fantáziáját mozgatták meg. Tízből három ember szerint a szín egyáltalán nem fontos, és mindössze ketten keresnek direkt színes, azaz nem fekete vagy ezüst gépet. A nők között a legnépszerűbb a rózsaszín (46,9%) és a fehér (46,3%), míg a férfiaknál a kék uralma elsöprő (81,2%).

Ezzel ellentétben az újdonságokra egyre inkább nyitottak a vásárlók. Habár még csak nemrégiben jelentek meg a hazai piacon az úgynevezett 2-az-1-ben készülékek, amelyeknél a kijelző leválasztható, és önálló táblagépként is használható, nagy népszerűségnek örvendenek: a válaszadók 71,3%-a preferálna szíve szerint ilyen modellt. Ők átlagosan 15 ezer forinttal lennének hajlandók többet fizetni egy ilyen gépért.

intel-laptop-1.gif„Ha táblagép, 2-az-1-ben készülék és Ultrabook között kell választani, háromszor annyi férfi tenné le voksát a 2-az-1-ben készülék, mint a két másik kategória mellett. A nők esetében ez a szorzó még nagyobb, négyszeres. Ezek a számok is bizonyítják, hogy a hazai piac is nyitott az újdonságokra, és a gyártók számára még hatalmas lehetőségek rejlenek a 2-az-1-ben kategóriában.” – mondta Horváth Richárd, az Intel marketing menedzsere.

A nők körében az asztali gépek már koránt sem ilyen népszerűek, csak 5%-uk vásárolna ilyen gépet. Ezzel ellentétben a férfiak 15%-a venne asztali gépet, feltehetően a számítógépes játékok miatt.

Még nagyobb igény mutatkozik az érintőképernyőre, hiszen a megkérdezettek 76,5%-a szeretné ily módon is vezérelni hordozható PC-jét, és ezért mintegy 11 600 forinttal többet is adna.

Érdemes megjegyezni, hogy habár az ideális notebook sokak számára ugyanazt jelenti – egy gyors, könnyű, érintésvezérelt készüléket – csupán minden harmadik ember (34,3%) van tisztában azzal, hogy ezen kívánalmaknak leginkább egy Ultrabook felel meg. Talán nem meglepő módon ebben a kérdésben a férfiak (48,1%) háromszor tájékozottabbak, mint a nők (15,2%).

Teljesítmény vs. árérzékenység

A magyar piacot hagyományosan árérzékenynek tartják, azonban az ár csak harmadik helyet kapott abban a rangsorban, amelyben azokat a tényezőket kellett osztályozniuk, amelyeket mindenképp figyelembe vesznek a vásárlás során. Az első helyen a teljesítmény végzett a maximális 10-ből 9,2 ponttal, ezt követte a processzor 9 ponttal, majd pedig az ár 8,9-el. A további sorrend az üzemidő (8,3), a funkcionalitás (8), a dizájn (5,6), az érintésvezérlés (5,4) és a szín (4,8) voltak. Ez a sorrend egyaránt igaz volt a férfiakra és a nőkre, az eltérések mindkét nem esetében minimálisak voltak csupán.

intel-laptop-2.gifHabár az ár kérdése csak a harmadik legfontosabb, 190 ezer forintot meghaladó összeget csupán minden ötödik (20,9%) válaszadó lenne hajlandó fizetni álmai notebookjáért. Láthatólag a kütyük iránt sokkal könnyebben lobbannak szerelemre a férfiak, hiszen közülük minden harmadik (34,3%), a nők esetében viszont csak minden tizenegyedik (9%) lenne rávehető ilyesmire.

Vedd magadra!

A hordozható számítógép ma már az önkifejezés része. Tízből három nő (30,5%), illetve két férfi (22%) számára fontos, hogy notebookja kifejezze nőiességét és férfiasságát. Ezt jól mutatja az is, hogy minden második nő (48%) nem egy unalmas táskában vagy hátizsákban, hanem kifejezetten dizájnos, egyedi notebook táskában szeretné hordozni digitális kedvencét.

Habár az elmúlt hónapok legújabb kütyütrendje a viselhető számítástechnika, és a legnagyobb márkák sorban jelentik be a különböző okos órákat, karkötőket, melltartókat, fogkeféket, zoknikat, kabátokat és egyéb ruhadarabokat, ezek egyelőre keveseket izgatnak. A felhasználók több mint fele (56,8%) nem szívesen építene be ilyen eszközöket az öltözékébe.

A felmérést az Intel megbízásából a Bell Research készítette 2013 decemberében.

Forrás: Intel sajtóközlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr235859262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása