2014-03-14 08:00Szólj hozzá!
hírek sajtóközlemény laptop magyarország intel felmérés tablet
Minden harmadik ember notebookon dolgozik, minden második pedig munkájához legalább havi rendszerességgel használ hordozható számítógépet. A férfiak között több a laptop-használó: mindössze tízből négyen (39,1%) nyilatkozták azt, hogy sosem használnak notebookot, míg a nők közül tízből öten (47,5%) – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, mely az Intel megbízásából készült 2013 decemberében, a 20-40 év közötti magyar internetezők körében.
A laptop már nemcsak munkaeszköz
Habár sokan azt gondolnák, hogy a notebook elsősorban munkaeszköz, a kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint kétharmada (68%) naponta, illetve heti 3-4-szer használ szabadidejében ilyen készüléket, és csupán minden nyolcadik (12,8%) ember mondhatja el magáról, hogy sosem laptopozik szórakozási céllal.
Internetezésre szinte minden válaszadó (85,1%) használja készülékét, de nagyon népszerű (74,7%) a virtuális kommunikáció (e-mail, Skype, csevegőprogramok), a közösségi oldalak (Facebook, Twitter, stb. - 69,2%) és a videózás (68,2%) is. A kutatásból kiderül, hogy míg a "fészbúkozás" elsősorban nőies, addig a videózás sokkal inkább férfias tevékenység. A közösségi hálókat a nők 78,4%-ával szemben a férfiaknak csupán 60,2%-a használja, míg a videók esetében fordított az arány: 77,4 - 57,7 a férfiak javára.
Notebook vásárlásakor a hordozhatóság az egyik elsődleges szempont: a válaszadók 85%-a fontosnak, nagyon fontosnak vagy alapvető fontosságúnak jelölte meg ezt a tényezőt. Ez jól látszik az ideális notebook tömegéről alkotott elképzelésekben is. A megkérdezettek közel fele (46,8%) szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a 1,5 kg-ot. Ez a tényező a távmunka vállalásnál is fontos szerepet játszik. S bár a hazai munkaadók körében még nem terjedt el a távmunka, a válaszadók 53,7%-a szívesen dolgozna heti egy napot otthonról, ha egy könnyű notebookot kéne csak haza cipelnie.
A fekete az új színes
Meglepő módon a különböző színekben érkező modellek még csak kevesek fantáziáját mozgatták meg. Tízből három ember szerint a szín egyáltalán nem fontos, és mindössze ketten keresnek direkt színes, azaz nem fekete vagy ezüst gépet. A nők között a legnépszerűbb a rózsaszín (46,9%) és a fehér (46,3%), míg a férfiaknál a kék uralma elsöprő (81,2%).
Ezzel ellentétben az újdonságokra egyre inkább nyitottak a vásárlók. Habár még csak nemrégiben jelentek meg a hazai piacon az úgynevezett 2-az-1-ben készülékek, amelyeknél a kijelző leválasztható, és önálló táblagépként is használható, nagy népszerűségnek örvendenek: a válaszadók 71,3%-a preferálna szíve szerint ilyen modellt. Ők átlagosan 15 ezer forinttal lennének hajlandók többet fizetni egy ilyen gépért.
„Ha táblagép, 2-az-1-ben készülék és Ultrabook között kell választani, háromszor annyi férfi tenné le voksát a 2-az-1-ben készülék, mint a két másik kategória mellett. A nők esetében ez a szorzó még nagyobb, négyszeres. Ezek a számok is bizonyítják, hogy a hazai piac is nyitott az újdonságokra, és a gyártók számára még hatalmas lehetőségek rejlenek a 2-az-1-ben kategóriában.” – mondta Horváth Richárd, az Intel marketing menedzsere.
A nők körében az asztali gépek már koránt sem ilyen népszerűek, csak 5%-uk vásárolna ilyen gépet. Ezzel ellentétben a férfiak 15%-a venne asztali gépet, feltehetően a számítógépes játékok miatt.
Még nagyobb igény mutatkozik az érintőképernyőre, hiszen a megkérdezettek 76,5%-a szeretné ily módon is vezérelni hordozható PC-jét, és ezért mintegy 11 600 forinttal többet is adna.
Érdemes megjegyezni, hogy habár az ideális notebook sokak számára ugyanazt jelenti – egy gyors, könnyű, érintésvezérelt készüléket – csupán minden harmadik ember (34,3%) van tisztában azzal, hogy ezen kívánalmaknak leginkább egy Ultrabook felel meg. Talán nem meglepő módon ebben a kérdésben a férfiak (48,1%) háromszor tájékozottabbak, mint a nők (15,2%).
Teljesítmény vs. árérzékenység
A magyar piacot hagyományosan árérzékenynek tartják, azonban az ár csak harmadik helyet kapott abban a rangsorban, amelyben azokat a tényezőket kellett osztályozniuk, amelyeket mindenképp figyelembe vesznek a vásárlás során. Az első helyen a teljesítmény végzett a maximális 10-ből 9,2 ponttal, ezt követte a processzor 9 ponttal, majd pedig az ár 8,9-el. A további sorrend az üzemidő (8,3), a funkcionalitás (8), a dizájn (5,6), az érintésvezérlés (5,4) és a szín (4,8) voltak. Ez a sorrend egyaránt igaz volt a férfiakra és a nőkre, az eltérések mindkét nem esetében minimálisak voltak csupán.
Habár az ár kérdése csak a harmadik legfontosabb, 190 ezer forintot meghaladó összeget csupán minden ötödik (20,9%) válaszadó lenne hajlandó fizetni álmai notebookjáért. Láthatólag a kütyük iránt sokkal könnyebben lobbannak szerelemre a férfiak, hiszen közülük minden harmadik (34,3%), a nők esetében viszont csak minden tizenegyedik (9%) lenne rávehető ilyesmire.
Vedd magadra!
A hordozható számítógép ma már az önkifejezés része. Tízből három nő (30,5%), illetve két férfi (22%) számára fontos, hogy notebookja kifejezze nőiességét és férfiasságát. Ezt jól mutatja az is, hogy minden második nő (48%) nem egy unalmas táskában vagy hátizsákban, hanem kifejezetten dizájnos, egyedi notebook táskában szeretné hordozni digitális kedvencét.
Habár az elmúlt hónapok legújabb kütyütrendje a viselhető számítástechnika, és a legnagyobb márkák sorban jelentik be a különböző okos órákat, karkötőket, melltartókat, fogkeféket, zoknikat, kabátokat és egyéb ruhadarabokat, ezek egyelőre keveseket izgatnak. A felhasználók több mint fele (56,8%) nem szívesen építene be ilyen eszközöket az öltözékébe.
A felmérést az Intel megbízásából a Bell Research készítette 2013 decemberében.
Forrás: Intel sajtóközlemény
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.