WinMagazin

Facebook oldal költöztetés, fellépés a Számalknál, kortár síró cimborámnak megjelent az új könyve, több hetes elmaradások pótlása, és különben is jött a Karácsony. Sebaj, félreálltam, és most újult erővel álltam neki tesztet írni. Merthogy kaptam kétféle monitort egymás után, és azt kell mondanom, egyiket sem bántam meg. Ugyanaz a cég, mégis két egymástól időnként elképesztően különböző termék. Egyik sem hibátlan, de mindkettőben van valami, ami miatt mégis bevállalnám itthonra. Következzen az első rész.

2.800x500.jpgA kép teljességéhez hozzátartozik, hogy évek úta nyúzok egy P2370HD-t, ami a maga idejében azért a pénzért nagy durranás volt, bár persze a TN panel miatt a betekintési szöge nem tökéletes, és sajnos nem bírja, ha a hangmenetet kivezetjük, mert valahol olyan brummot szed össze, hogy én szégyellem magamat. Kompromisszumnak mégis megfelelő, éppen most gondolkodom azon, hogy még egyszer átvariálom a bekötését. Legközelebb szóljatok rám, hogy a témáról írjak!

Első tesztpéldányunk (LS24C65UPL) egy úgynevezett business monotor, magyarul irodába való. Ami tökéletesen meg is látszik rajta, ezért aztán nekem pont nem igazán lenne alkalmas itthonra, de irodába tényleg nyugodt szívvel ajánlanám. Viszont ha valaki ilyet vásárol, utána ne akarjon vele odébbálni, mert a visszacsomagolás finoman szólva is egy macera.

5.800x500.jpgA termék összerakása (mert bizony össze kell rakni) szerencsére elég könnyű, bár a talpazat rögzítését megoldhatták volna kicsit felhasználóbarátabban is. Én már megszoktam, hogy a körmömmel be tudok tekerni egy csavart, másnak ez nehézségeket okozhat. Külsőre rendkívül konzervatív darabról van szó: már 7-8 évvel ezelőtt is körülbelül így néztek ki a Samsung irodai monitorai. Ami nekem nem baj, én kedvelem ezt a dizájnt, még ha kicsit darabos is, semmi csicsa, és egy irodában nincs is rá semmi szükség.

Kontra

Gyorsan essünk túl a negatívumokon. Már csak azért is, mert ezek egy része abból származott, hogy én valójában nem rendeltetésszerűen, vagyis irodai monitorként akartam használni, hanem részben otthoni monitorként (eddig ugye nem lenne nagy baj) másrészt viszont az IPTV végpontjaként. Márpedig ezzel volt már baj bőséggel.

Legelőször is ez a monitor önmagában nagyjából alkalmatlan erre a célra, ugyanis két olyan hangszórót raktak bele, ami már öt évvel ezelőtt is ciki lett volna. Két darab egy wattos izé van benne. Eleve egy watt semmire nem elég önmagában sem. De hogy még rosszabb legyen, a két zajkeltő készülék a monitor hátulján van, tehát még azt a kevés hangot is leginkább hátrafelé sugározza, és nem a kedves ügyfél arca felé. A hangminőségről pedig már szó se essen. Óriási szerencse, hogy ez körülbelül az ezredik szempont, hiszen természetesen van hangkimenete, az pedig már tisztességes, vagyis szépen rádugjuk az aktív ládára és probléma megoldva.

Ami viszont sajnos kiküszöbölhetetlen az az, hogy tévéként használva a fehérei reménytelenül kiégettek. Erről szerintem legyen elég ennyi, hiszen tényleg nem erről szól ez a készülék. Na de kérem szépen! Amikor IP tévéként használtam, akkor szépen kiírta, hogy ő alapvetően 60 Herzen üzemel, de őneki most 50 Herzen kellene, mert olyan gyel jön befele, ami jogos panasz lehetett, röcögött is a kép széle, ha nem is olyan vészesen, de azért lehetett látni, hogy van egy kis problémája. Rendben, mondtam, legyen így, aztán tíz perc múlva feladtam, ugyanis ez egyáltalán nem állítható.

3.800x500.jpgAz élet nem habostorta

A másik gyenge pont a szoftver. Ami egyébként modern korunkban olyan nagyon nem kell hozzá, ugyanis bedugtam, aztán működött. De mivel adtak hozzá lemezt, kötelességemnek éreztem kipróbálni. Bár ne tettem volna! Eleve az én Windows 8.1-gyemmel azonnal haragosok lettek, az autorun el sem indult rendesen. Sebaj, nagy nehezen kitallóztam a drivertelepítőt, mire kiderült, hogy egy jó tucatnyi monitor közül kell kitalálnom, melyik is ez igazából, ráadásul ezek többségükben ott különböztek, ahol a monitor elején levő típusszám végetért. Sebaj, ilyenkor szépen hasára döntjük a terméket, és megnézzük a seggét. Ezt sem igazán kellett volna. Elöl ugye az volt, hogy S24C650, a hátulján viszont már LS24C650U szerepelt, és természetesen a telepítő az elsőből fél tucat alverziót, míg a másodikból egyet sem ajánlott fel. Mindegy, felraktam a legközelebbit, és működni pont ugyanúgy működött, mint előtte, tehát legalább veszíteni nem veszítettem a plusz munkával.

WP_20131125_002.jpgEzen felül már tényleg csak apró szépséghibák voltak vele. A gombok valami ótvar rondák nem túl szépek, és hátul a kábelek elvezetését megtervező szakembert is nyugodtan át lehet tenni a tisztasági managerek közé. Plusz a hátulja annyira beláthatatlan elölről, hogy az rémes. Egy darabig észre sem vettem például, hogy igenis van audio kimenete, tehát nem vagyok kénytelen azt az izét „élvezni”, ami abból a két gyöszből kijőve a falon keresztül visszaverődött hozzám. Az OSD menü sem éppen emberbarát.

4.800x500.jpgCipőt a cipőboltból!

Viszont amint monitorként kezdtem el használni, azonnnal megbékéltem a sorsommal, sőt szinte meg is szerettem. Az a korábban kiégettként emlegetett fehér egy monitoron már ragyogó fehér, tehát egy szép nagy piros pont, a feketéje is egész jó, a ronda gomboknál megörülsz annak, hogy nem touch izék vannak odahegesztve, hanem valódi nyomogatható gombok, és egyáltalán örülsz neki, hogy az egész egyszerűen csak működik, szép a képe, és egyáltalán, hogy monitornak tök jó.

Ráadásul D-Sub (magyarul klasszikus VGA) bemenetről is elismerésre méltóan jó a kép. Mert persze, a HDMI-től elvárja az ember a szép látványt, de ez a már elvult csatlakozóval is tudja, és mivel egy irodában még mindig inkább a D-Sub lesz az esélyes, ezért ez egy nagyon nagy piros pont. Plusz ha valakinek esetleg úgy tetszik, nagyon egyszerűen elforgatható kilencven fokkal, és még picit rögzül is abban az állásban, nem ferde, nem imbolyog. Nekem teljesen felesleges fícsör, de akinek ez kell, annak egyrészt egyáltalán lehetősége van rá, másrészt szerintem sokkal patentabb az átlag megoldásoknál.

WP_20131125_006.jpgRemek add-on, hogy a talpában elrejtettek egy mini USB hubot is. Nem egy túl nagy etwas első látásra, mert ugye a pécéből beletolunk egy kábelt, és cserébe kijöhet kettő, vagyis mindössze egy plusz csatlakozást nyerünk, de pont az én esetemben ez azt jelentette, hogy nem kell ki- behúzkodnom a tárgyakat, amikor plusz egy eszközt rá akarok dugni a laposra. Ezt a részét külön szeretném megkapni, ha lehetséges!

Az előbb nagyon csúnyákat írtam a hangjáról, most hadd emlékezzek meg arról, hogy cserébe szinte semmi brumm nem jön össze, ha a laposról a monitorba és onnan az aktív ládáról ment a zenebona. Vagyis ebben megint csak azt tudja, amit a mostani rendszerem sajnos nem, vagyis azt, hogy tévéként használva nem kell megelégednem a saját monitorom saját sípládáival. Mert ugye az aktív láda bemenetét folyton a monitorból ki, a laposba be, aztán a laposból ki és a monitorba be – akinek két anyja van, az. 

Összegzés

Ez a monitor éppen azt tudja, amit ígér. Számomra sajnálatos módon túl sokkal többet nem, de amit igen, azt őszintén és bevállalósan. Ha csak dolgozni kellene, akkor most azonnal lecserélném rá a jelenlegi monitoromat, sajnos nekem vannak extra igényeim, amiknek ha hajszál híján is, de már nem felel meg eléggé. Átlagos felhasználónak azonban ez több, mint elég, amint csak aról van szó, hogy ez egy monitor és semmi más, csupa jókat tudok róla mondani. És még egyszer hadd írjam le: nekem még be is jön ez az ókonzervatív, sallangmentes dizájn. Magyarországon 65 ezer forint környékén kapható, ami az átlag felhasználónak egyáltalán nem olcsó, de ahová ez kelleni fog, ott egyáltalán nem túlzott.

 Műszaki paraméterek

Kijelző
Típus AD-PLS, LED
Képátló/Képarány 23,6"/16:9
Fényerő 250 Cd/m2
Kontraszt 1000:1
Felbontás 1920×1080
Válaszidő 5 ms
Betekintési szög függőleges/vízszintes 178°/178°
Színek száma 16,7 millió
Méretek, csatlakozók, csomagolás
Kiterjedés állvánnyal 554,6×487,35×224 mm
Kiterjedés állvány nélkül 554,6×330,5×55,45 mm
Tömeg állvánnyal 5,45 kg
Tömeg állvány nélkül 3,75 kg
Szállítási tömeg 6,9 kg
Csatlakozók D-Sub, Display Port, HDMI, audio ki/be, 1 USB be 2 USB ki
Tartozékok D-Sub kábel, USB be kábel, hangkábel (3,5" jack), CD

A készüléket a Samsungtól kaptuk tesztelésre. A képeket részben innen-onnan szedtem, részben magam hoztam össze. És az a fókusztalan borzalom teljesen szándékosan lett olyan, szóval ne szólj be!

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr295707004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom meg áll 2013.12.30. 20:49:59

gyakorlatilag fillérre ennyiért van DELL ULTRASHARP U2412M ami 24', 120 pixellel több függőlegesen, 4 usbkimenetes, 3év házhozjövö, cseremonitort adó garival, cserében nincs 2 vicchangszóró rajta. Én a Dellt venném (spec. vettem is)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.30. 21:43:28

@eßemfaßom meg áll:

Mert az egy több, mint két éves, tehát lassan kifutó típus. Az a 8 ms-os válaszidő pedig már 2011-ben is kicsit erős volt. :)

bukszindeksz 2013.12.30. 21:53:41

Mi a franc az a "brumm" ? Ha már saját szlenget csempészel olyan írásodba, amelyet szándékaid szerint nem csak közvetlen ismerőseid olvasnak, mellőzd a belterjes kifejezéseket vagy egy zárójelben magyarázd el, nálad mi a "brumm".

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.30. 22:22:12

@bukszindeksz:

Én bízom az olvasókban, hogy nem hülyék. :)

Phteven 2013.12.30. 22:22:34

Kétszer átolvastam ezt a "tesztet", még mindig nem értem. Ez teszt? Mintha nagyapám írta volna.

Phteven 2013.12.30. 22:25:30

@bukszindeksz: A "brumm" 100Hz-es hálózati zúgás. Kb. az elektromosság és az első elektromos erősítő feltalálása óta használják. (Kérem, senki ne próbálja megmagyarázni, hogy az 50Hz-es zúgás!)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.30. 22:27:20

@Phteven:

Írjál jobbat, aztán majd beszélünk. :P

abc 2013.12.30. 22:33:57

Hol van itt két monitor?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.30. 22:37:09

@abc:

A „Következzen az első rész” mond neked valamit? :)

Beer Monster 2013.12.30. 22:51:00

Aki monitorok tesztelésével tölti a szabadidejét, vajon miért nem vesz magának egy komolyabb, normálisabb, igényes eszközt?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.30. 22:51:18

@Phteven:

Amúgy ha egyutas az egyenirányító, akkor 50 herzes. :)

Phteven 2013.12.31. 08:30:26

@pushalias: Írok egyet az olvasó lámpámról: Sötétszürke. Teleszkópos. Ergonómikus a kapcsolója, kellemes meleg fénye van. Éjszakai horgászathoz próbáltam használni, nem volt jó. Csalódást keltett bennem. Macerás volt a tóhoz hosszabbítót húzni (Na ja, mert egy rohadt elemtartót sem tudtak tenni bele), és eléggé megbaszott az áram, amikor szákoltunk, és ezzel próbáltam világítani. :-)

Phteven 2013.12.31. 08:33:29

@pushalias: Legyünk őszinték, monitorokban, erősítőkben meglehetősen ritka az egyutas egyenirányító. ;-)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.31. 09:46:58

@Phteven:

Akkor marad minden a régiben: mi írunk, te csak olvasol. :P

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.31. 09:49:24

@Phteven:

Lehetünk, te azonban általánosan fogalmaztál, a hozzászólásodban sehol sem szerepelt, hogy az csak a monitorokra igaz. Régebben pedig éppen, hogy a kétutas egyenirányító volt ritka. ;)

Phteven 2013.12.31. 11:05:21

@pushalias: Egyutas egyenirányítást még nem is láttam szerintem gyakorlatban. Csak elméleti szinten tárgyalták mindenhol. Persze ez nem a kapcsolás érdemeit kisebbíti, hanem az én szakmai szűklátókörűségemet támasztja alá. Mondjuk szakmám szerint szakács vagyok, úgyhogy nem fogom szarul érezni magam emiatt. :-)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.12.31. 13:30:35

@Phteven:

Most már valóban nem gyakori, mert felesleges diszkrét eszközökkel bajlódni, de pár évtizede egyáltalán nem volt ritka az egyutas egyenirányítás olyan területeken, ahol érdektelen az egyenfeszültégen maradt csekély váltakozófeszültség.

eßemfaßom meg áll 2014.01.01. 09:09:19

@pushalias: Köszi, megnevettettél ezekkel az érvekkel, jol indul az évem :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.01.01. 09:15:04

@eßemfaßom meg áll:

Cicafiú. A jelek szerint sohasem használtál érintőképernyős monitort, én meg igen. Ezek után elmagyarázod nekem, hogy mit KELETT tapasztalnom. :)

Bónuszként elmagyaráztad (egyébként sejtelmem sincs, egyáltalán hogy jött ide a téma), hogy a szélesvásznú filmek szélén semmi érdemleges sincs, mert nyilván te jobban tudod, a filmeseknél, hogy ők mit csinálnak. :)

És még ezek után te röhögsz. :)

eßemfaßom meg áll 2014.01.01. 09:59:48

@pushalias: cicuska, legalább olvasd el melyik posztod alatt kommentelsz

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.01.01. 10:05:46

@eßemfaßom meg áll:

Tévedhetetlen emberekkel ne kezdjen az ember...

Beer Monster 2014.01.09. 01:31:30

@pushalias:
Nem inkább a monitornak? Az a kérdés arra vonatkozott, hogy egy ekkora böszme nagy, pixeles izét egy notebook-kijelző minőségében volt egyáltalán értelme tesztelni? 23", FHD felbontáson, VGA-csatlakozón... Ehhez képest már nem egy nagy invesztíció valamilyen, bármilyen előnyökkel rendelkező monitort venni, nagyobb fényerővel, vagy QHD, vagy RGB-led, stb, vagy legaláb kisebb méretben egy minőségi darabot, mert ha már 'nem tud semmit', akkor legalább mindennapi munkára kényelmes legyen, hogyha arra van szánva. Egy tartalmasabb teszt lehet, hogy kihozhatta volna, azt ha van olyan felhasználási terület, amire ezt érdemes lehet, esetleg kompromisszumokkal, megvenni.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.01.09. 07:11:56

@Beer Monster:

Remélem segít, ha elárulom, hogy ezt a monitort én nem vettem meg. Vagy most már tényleg nem tudom, mit is szeretnél valójában.

Beer Monster 2014.06.22. 18:57:04

Én ugyan semmit, csak megkérdeztem.

Beer Monster 2014.06.22. 19:02:03

No de ha a kérdés nem volt világos... kb olyan a szituáció, mintha valaki 1980-ban a Videoton Color Star tévét tesztelné, amikor minden második háztartásban van hasonló, és aki teheti, tíz évvel előtte már jobbat vett inkább. Erre a tesztszituációra csodálkoztam rá.
Mi a műszaki- vagy szubjektív motiváció egy Videoton, egy Suzuki Swift vagy egy háztartási keksz tesztelésére?

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása