2013-11-22 11:30Szólj hozzá!
játék magyar sajtóközlemény nokia alkalmazás beharangozó windows phone wp7 wp8
A Nokia Lumia készülékekre ingyenesen elérhető, új, magyar fejlesztésű SongArc játék egy hónap alatt hihetetlen népszerűségre tett szert. Ez idő alatt a fejlesztők több mint negyed millió letöltést regisztráltak, és a Windows Phone Áruház játékai között az Egyesült Államokban nem csak a zenei kategóriában lett abszolút első, de az összes játék közül is a 6. legmagasabbra értékelt, valamint felkerült a Top 10 ingyenes játékok közé is! A játék népszerűsége azóta is töretlen, még novemberben átlépheti a félmillió letöltést.
Amatőr zenészként az ötletgazdát, Velvárt Andrást az az alapötlet vezérelte, hogy a zenélés élményét adja a felhasználóknak, akik így aktív zenehallgatókká válnak. Máig ez az egyik fő irányelv a játék további fejlesztése során és a csapat minden ötletet aszerint mérlegel, hogy mennyire szolgálja az aktív zenehallgatás élményét. Szintén lényeges szempont, hogy a játékos saját zenéivel játszhat, saját „kottákat” készíthet és oszthat meg a többi SongArc játékossal. Így azok is játszhatnak, akik nem szeretnének, vagy nem tudnak új kottát készíteni.
„A játék lényegét legfrappánsabban egy felhasználó fogalmazta meg: ’Táncolj a hüvelykujjaddal!’ a kedvenc zenédre„ – magyarázza Velvárt András. „Az alkalmazás olyan élményt nyújt, mintha az ujjunkkal egy képzeletbeli zongorán vagy az asztalon játszanánk a dallamot. Nem kell hozzá zenei előképzettség, csak némi ritmusérzék.” A játékosoknak a képernyő tetejéről érkező geometriai formákat kell „elkapni” a megfelelő ritmusban. Ezek az alakzatok a zenével összhangban érkeznek a képernyő aljára, így a hüvelykujjak a SongArc játékban egy virtuális „hangszeren” követik a dallamot. Emellett egy-egy gitárszóló, zenei hajlítás vagy akár ritmus átadására is lehetőség van a dallammal együtt mozgó simítás – más néven swipe – segítségével, és ha megfelelő ütemben/ritmusban sikerül a telefont megmozdítani.
„A SongArc játékkal a felhasználók felfigyelnek a zenében az apró, addig észrevétlen mozzanatokra, élesedik a hallásuk és jobban érzékelik és értékelik a melódiát, összességében még jobban megszeretik az adott előadót és a zenét is” – teszi hozzá András.
A játék fejlesztésében és tökéletesítésében két egyetemista, Kapos Ádám és Kiss Dávid vállalták az oroszlánrészt. A prototípust a Nokia, a Microsoft és a finn Aalto Egyetem közös programjában, az AppCampus-on is pályáztatták, ahol sikerült elnyerni a támogatást. Kihívást jelentett, hogy a felhasználók saját zenéi számos forrásból származhatnak és szinkronba kellett hozni a kottákat a zeneszámok egyes változataival.
„Ha egy kottához nem áll rendelkezésre a telefonon a megfelelő zeneszám, akkor a játék az Xbox Music keresésre irányítja a felhasználót – így pár kattintással megveheti és letöltheti azt.”- meséli András a zenék kapcsán.
Manapság egy játék nem lehet sikeres közösségi élmény nélkül. A SongArc játékosai megosztják pontszámaikat a népszerű közösségi oldalakon, így kialakul egy természetes verseny a rajongók között. Ugyanakkor a kották készítése és megosztása is közösségi funkciónak tekinthető, így nem csak a verseny, hanem az internetes generációkra jellemző kooperáció is jelen van. Ennek bizonyítéka az, hogy egy hónap alatt a rajongók több mint tizenötezer dalhoz készítettek kottákat és tették ezeket a dalokat alkalmassá arra, hogy minden felhasználó játszhasson velük.
A játékélmény további kiegészítéseként érkeznek majd a helyi és globális toplisták, illetve felmerült a különböző „skin” választásának lehetősége is, azaz a játék kinézetén is változtathatnak majd a játékosok. Ezek a funkciók valószínűleg már fizetősek lesznek, de mindenképpen megmarad a játék free to play jellege.
Az alkalmazás még rövid ideig ingyenesen letölthető az Áruházból.
További információ a játékról a SongArc Facebook oldalán található
Forrás: Nokia sajtóközlemény
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.