WinMagazin

A jelek arra mutatnak, hogy elindult a Windows 8 térhódítása. A Net Applications felmérése szerint, amely az asztali és mobil rendszerek, illetve böngészők felhasználási arányát méri, a Windows 8-hoz tartozik az asztali rendszerek közötti augusztusi böngészőforgalom 7,4 százaléka (ezzel immár meghaladva OS X részesedését), miközben a júliusi még csak 5,4 százalék volt. Ez bizony egy elég jelentős, majdnem 40 százalékos növekedés egyetlen hónap alatt.

Net_Applications_August_2013.pngRáadásul az is pontosan behatárolható, hogy az új felhasználók honnan érkeztek. Ugyanebben az időszakban a Windows XP részesedése 37,2 százalékról 33,7 százalékra csökkent. Ez valamivel több, mint ahányan átpártoltak a Windows 8-hoz, a különbözet a Windows 7-nél csapódott le, amely 45,6 százalékon áll a júliusi 44,5 százalékhoz képest. A Windows mindeközben továbbra is őrzi monopóliumát az asztali rendszerek között 91,2 százalékkal a 7,3 százalékos OS X és a 1,5 százalékos Linux előtt.

Forrás és illusztráció: CNet

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr35488578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Void Bunkoid 2013.09.02. 15:52:57

azért igen vicces és egyben elgondolkodtató dolog, hogy a dekstop gépek szegmensében a második helyezett 2013-ban is még mindig a Windows XP (mintegy másfélszer annyi számítógéppel, mint a vezető Win7-en kívül az ÖSSZES TÖBBI oprendszer együttvéve, beleértve a csodákra predesztinált összes linuxdisztribúciót is), egy 12 éves oprendszer. Mégpedig úgy, hogy nem egészen 8 hónap múlva a supportja is megszűnik elvileg.

Most akkor vagy kitolják az end-of life dátumot, vagy nagy bajok lesznek hamarosan, elvégre a számítógépek harmada (és nemhiszem hogy teljesen leépül áprilisig) olyan rendszert futtat, amire a saját kiadója csak elnézően fog mosolyogni hamarosan :)

ritmikus csimpifon 2013.09.02. 16:27:58

@Void Bunkoid: "csodákra predesztinált összes linuxdisztribúciót is"

ezt kár lett volna kihagyni, e megjegyzés nélkül már nem is élet az élet

igazi hős 2013.09.02. 16:33:22

@Void Bunkoid: Egyszerűen a legtöbb user már évekkel ezelőtt megkapta a neki teljesen megfelelő gépet, amin XP volt. Nem gémer ezért nem cserél vasat, a Win7 nem meggyőzően jobb a Win8 meg pláne nem az. Minek váltson?
Nekem is van a gépemen 2 virtuális XP, az egyik a gyerek "homokozója", a másikon én próbálom ki a "kétes forrásból származó" szoftvereket. Kívülről ez egy Win7-nek és két XP-nek látszik.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 16:42:25

@igazi hős:

A Windows XP elavult. Súlyosan elavult. Más baj igazából nincs is vele. :)

Void Bunkoid 2013.09.02. 17:36:24

@ritmikus csimpifon: sajnálom. Munkakörnyezetben használok redhatet illetve elnézést fedorát, viszont ami miatt mindig is beszólok rájuk az az, ami TÉNY: ingyenes oprendszerként még mindig megpróbál az összes disztribúció kommerciális desktop oprendszerként feltörni, viszont az alájuk írt alkalmazások - mivel azok is jórészt ingyenesek, nagyrészt hobbiprogramozók munkái, és nélkülöznek mindenféle ergonómiát vagy dizájnt, egyszerűen baltával faragottak, primitívek, vagy ha tudásban ott vannak, mint a proprietary alkalmazások, akkor borzalmas logikátlanul kezelhetőek - pontosabban TÚL logikusan DE felhasználóbarátság nélkül, feltételezik a felhasználóról, hogy szinténzenész fejlesztő és majd magától vágja a programot megíró geek gondolkodásmódját.

És ez sajnos addig, amíg valami nyílt forráskódú és ingyenes játszótér lesz, így is marad. Egyetlen fejlesztő sem fog óraezreket beleölni dizájnba, vagy alkalmazni designereket jópénzért, hogy használható is legyen a programja. Aki meg fog (és kiad használható alkalmazást), annak innentől kezdve nem rentábilis ingyenes szoftvereket kiadni, és ennek megfelelően nem is linux alatt fog fejleszteni.

Az egybites, már egyre inkább tableteken meg okostelefonokon "informatizálódó" ember meg le fogja szarni, hogy valami sokkal optimalizáltabb meg stabilabb, ha nem lehet pár pofonegyszerű művelettel/gombbal kezelni.

Kb ezért sikeres a windows pcn, meg ezért veri agyon az apple mobiltelefon-eladásban az összes többit.

És vonatkoztass el az informatikától, az autók is efele tendálnak meg tendáltak régebb óta is. A tizekilencedik század végén meg a huszadik század első tizenöt évében az arisztokratákon kívül kb. azok vettek autót, akik mérnökök vagy egyéb műszakiak voltak, és az utolsó csavarig szét tudták kapni és összerakni, ha kell.

Ma már az emberek 90 százalékának halvány fingja sincs arról, hogy hogyan működik az autója.

Húsz év múlva az emberek jó része már _vezetni_ sem fogja tudni önállóan a kocsiját.

Gyulimali 2013.09.02. 18:29:34

@pushalias:
A Windows XP elavult. Súlyosan elavult. Más baj igazából nincs is vele. :)
Nagy kár, hogy azóta nem jött ki normális oprendszer.
Én vettem egy Win7-et, de egy rakás fos az egész, ami ráadásul egy nagy visszalépés volt az XP-hez képest.
És, most ne gondolja senki, hogy a Home Premium egy szar, mert a cégemnél meg Ultimate van, de az is ugyanaz, az instabil, bosszantó fos, mint a HP itthon.
(OK, lehet, hogy a Vistahoz képes előrelépés volt, de az nem ér)
A WIn8 meg kemény 2 óráig volt az én oprendszerem.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 18:36:25

A Windows 7 instabil. Az XP-hez képest. :-DDD

A mai nap vicces beírása is megszületett. :D

Gyulimali 2013.09.02. 18:36:41

@Void Bunkoid:
Nekem a bajom a Linux-szal a Játékokkal kapcsolatos Windows inkompatibilitás.
Szerintem egy átlagos felhasználónak, aki netezik, meg szöveget szerkeszt, meg excel táblázatban vezeti a kadásait, annak tökéletesen megfelel.
A bajok akkor kezdődnek, ha valamilyen speciális igényed van, amit nem old meg a "sudo apt-get" (illetve a synaptic).

Én pl. rendelkezem rengeteg WIN-es játékkal, amiket sajnos, sehogy sem sikerült működésre bírni Linux alatt. Állítólag mindegyik megy szépen, de nekem nem igazán sikerült ezt elérni.
Emiatt van itthon Win7, meg Ubuntu 12.04 is, de az Ubuntut egyre ritkábban indítom el. Pedig, ha ezt megoldanák ezt, menne a WIn a levesbe.
Aztán meg arról sem kellene megfeledkezni, hogy alapvetően az Android is egy linux, csak nem desktop, hanem mobil.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 18:38:48

@Void Bunkoid:

Az Apple sosem „verte agyon” mobiltelefon-eladásban a többieket, csak az okostelefon-szegmensben volt egy darabig piacvezető, de az is elmúlt. Ezt leszámítva sok mindenben igazad van.

eßemfaßom meg áll 2013.09.02. 19:22:06

@igazi hős: "Win7 nem meggyőzően jobb"

ne vicceskedjük már el

irongrass (törölt) 2013.09.02. 19:26:33

kizárólag a műszaki tervező és a térinformatikai programok miatt van még winem, minden másra ott van a linux. a win 7-es, de ez véletlen, nem kértem, azzal jött a gép. és az intézmény is 7-esre vált, ami jelent vagy 3000, négyezer gépet. nem tudom, hogy oldják meg, de ha 8-ast hoznának be, az informatikai központ összes munkatársát rövid úton lincselnék meg a dolgozók.
xp meg kiváló virtuális gépen, mindenre ez van.

efi 2013.09.02. 19:32:42

Az a baj, hogy az MS-nél úgy tekintenek az egészre, hogy aszongya, hát tegnap kiadtuk az Op.Rendszer 16-ot, most megint hétfő reggel van, mit a francot csináljunk munkaidőben? Tudjátok mit kezdjük el csinálni az Op.rendszer 17-et. De főnök, azt se tudjuk, hogy min kéne változtatni, hiszen a 16-ot is még csak 1 napja használják, sőt azt sem tudjuk, hogy kell-e nekik egyáltalán az új. Nem baj, akkor is csináljuk, aztán majd valami lesz.
Hát lett is, szar Windows Me, szar Vista, meg szar 8-as. Mikor épp hogyan (nem) sikerül.
Az Office talán még "jobb", volt olyan, hogy 4 év alatt kiadtak hármat, én ebből használok ma is egyet (OXP) és semmiben nem akadályoz, hogy kiadtak még közben 4-et.

igazi hős 2013.09.02. 19:53:32

@pushalias: @eßemfaßom meg áll: Adott egy bő 5 éves gép és oprendszer, ami nem fagy le, megy rajta az Office, lehet nyomtatni, megy a levelezés, működik az internet, ez a felhasználás 95%-a. A maradék 5% néha CD írás és zenehallgatás.
Mit nyújt ennek a felhasználónak a Win7?
Miben nyilvánul meg az XP elavultsága ezen felhasználó számára?

igazi hős 2013.09.02. 20:09:36

@pushalias: Attól függ, hogy darabszámban vagy profitban nézzük a sikert.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 20:12:54

@igazi hős:

Én párhuzamosan használok W8-at és XP-t, és minden alkalommal hálát adok az égnek, hogy itthon már W8 van. Majdnem 7 évig voltam szinte tökéletesen elégedett Xp felhasználó, csak hogy tudd.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 20:20:34

@igazi hős:

Az Apple hasznának töredékét hozza a Mac, jóval inkább pl. az iPhone. És az is csak addig fog tartani, amíg az emberek megveszik jóval drágábbam a most már egyértelműen nem jobbat, illetve amíg az Államokban marad a szinte kizárólag két éves előfizetésekre alapozott eladás.

qwertzu 2013.09.02. 20:45:40

@pushalias: Hát én párhuzamosan használok w7-w8-server2012 rendszereket, de ez a csempés izé úgy kell desktop gépekre, mint üveges tótnak a hanyattesés.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 20:47:03

@qwertzu:

Hát, ez bizony a te magánvéleményed. :)

eßemfaßom meg áll 2013.09.02. 21:04:39

@igazi hős: tulajdonképpen semmit, de ezt meg tudja a win98 is, és az elmegy a 15 éves gépen is.

igazi hős 2013.09.02. 23:29:25

@pushalias: Erre reagáltam: "Az Apple sosem „verte agyon” mobiltelefon-eladásban a többieket". Akárhogy is nézzük az iPhone pénzügyileg letarolta a piacot: volt olyan negyedév, hogy a piac 9%-ával vitte a nyereség 75%-át. (Igaz ehhez az is kellett, hogy a Nokia lenullázza magát.)

igazi hős 2013.09.02. 23:30:37

@pushalias: Viszont te nem az általam említett 1.0-ás felhasználó vagy, ugye?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.02. 23:42:10

@igazi hős:

Nem tudom, hol emlegettél 1.0-ás felhasználót, nem is érdekel, viszont vegyél vissza picit.

igazi hős 2013.09.02. 23:58:47

@eßemfaßom meg áll: Remélem ezt viccnek írtad. Win98-ra van Office 97/2000 (de docx és xlsx konverter nincs), de az utolsó támogatott böngésző talán IE 5 flash/HTML5 támogatás nélkül. Kíváncsi vagyok hogy néznéd meg az index címlapját egy Win98-as géppel. Amikor ezt írom, a FireFox-ban egy index címlaphoz 70 MB memóriát kellett + 15 MB FlashPlayer, Win98-nál 512 a maximum, de inkább a fele a jellemző.
15 éves gép még csak-csak működik, de 15 éves nyomtató nincs, egy 5 éves nyomtatóhoz meg nem nagyon lesz Win98-as driver. (Gyorsan megnéztem, a saját 7 éves nyomtatómhoz van Win98-as driver, de az "öccsénél" Win2000 a minimum.)

igazi hős 2013.09.03. 00:02:08

@pushalias: Segítek. Erre válaszoltál: "Adott egy bő 5 éves gép és oprendszer, ami nem fagy le, megy rajta az Office, lehet nyomtatni, megy a levelezés, működik az internet, ez a felhasználás 95%-a. A maradék 5% néha CD írás és zenehallgatás.
Mit nyújt ennek a felhasználónak a Win7?"
A "nem 1.0-s felhasználó" (értsd: NEM betanított számítógép-kezelő) egy pozitív minősítés volt, azt gondoltam ez egyértelmű.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 02:26:51

@igazi hős:

Ha nagyon érdekel, a XP-t ilyen értelemben 1.0-s felhasználóként használom, és úgy is kínszenvedés W8 után.

valaki23 2013.09.03. 08:02:32

Kéretik a moderálási alapelvekbe felvenni a "zixpé jobb" hozászólások tiltását. Köszönöm.

valaki23 2013.09.03. 08:03:16

edit: hozzászólások = 2z

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 08:09:52

@valaki23:

:)

Amíg nem pusztán egymondatos böffenet, addig nincs ok a moderálásra.

eßemfaßom meg áll 2013.09.03. 08:31:43

@igazi hős: Gondoltam, ha már vicceskedünk ilyen "a w7nemmeggyőzőenjobbmintazixpé" tréfákkal, akkor ennyi belefér.

igazi hős 2013.09.03. 08:44:36

@pushalias: Akkor mezei usert kellett volna írnom, aki évente max 1 programot telepít (vagy inkább telepíttet a szomszéddal), a rendszerhez nem nyúl, jobb esetben érti, hogy mire nyomott okét és nem sikítozik, hogy miért indul újra emiatt a gép.

@eßemfaßom meg áll: Mondj egy érvet a terméktámogatáson kívül, hogy mivel győznél meg egy mezei usert, hogy frissítsen. Nyilván tudsz ilyet, ha egyszer tréfának minősíted. De ne egy prót akarj meggyőzni, hanem egy átlag felhasználót, akinek az 5 éves laptopján ott van minden ami kell, és elégedetten használja.

valaki23 2013.09.03. 09:32:37

@igazi hős: "Mondj egy érvet a terméktámogatáson kívül, hogy mivel győznél meg egy mezei usert, hogy frissítsen."

Például: Kereső. pont.

igazi hős 2013.09.03. 13:26:03

@valaki23: Milyen kereső? A helyi fájlok között nem kell, minden a MyDocuments alatt van. Az interneten? Ott nincs különbség. Netán a programok közöttire gondolsz? Az minek, ha egyszer évi 1 programot telepítek, akkor átlátom azt a rettenetesen hosszúnak nem tekinthetők tízes listát, ráadásul az 5, amit tényleg használok, kint van az asztalon.

valaki23 2013.09.03. 15:05:00

@igazi hős: és bele is látsz a fájlokba? tudom, erre azt mondod: minek az? szóval ha ki is próbálnád, hogy milyen az, nem mondanál ilyeneket. Zárójelben: én még a notepad-ot is így indítom.

eßemfaßom meg áll 2013.09.03. 17:43:48

@igazi hős: Én azt mondanám neki: próbáld ki, használd egy hétig, aztán jelentkezz ha maradnál az xpnél.

Kockaladát is lehet elégedetten használni, el is visz a-ból b-be, de aki átül egy ujabb autóba, azért ritkán kívánkozik vissza. Pedig alapvetően ugyanat minden autó.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 18:20:06

@eßemfaßom meg áll:

Ott a pont! Én ilyen helyzetben nem nagyon tudnék olyan érvet mondani, amit egy ún. elégedett XP felhasználnó egyértelműen akceptálna, mert mi is lenne az? A biztonsági fícsörök valószínűleg még bosszantanák is, pedig nagyon fontosak. Nem hinném, hogy tartósabb saját tapasztalat nélkül át tudná élni ezt a tisztább, szárazabb érzést.

Egy hét valószínűleg nem győzne meg egy hardcore XP rajongót, ennyi idő alatt valószínűleg a miért nincs ez ott, miért nem úgy működik kifogások özöne érkezne.

efi 2013.09.03. 19:35:16

@pushalias:
Van, akit viszont 1 év sem győz meg, engem se. 1 éve használok mhelyen W7-est (kényszerből), itthon eszem ágában sincs az XP-t lecserélni rá. (Hozzáteszem a mhelyen is, amíg csak lehetett, húzták a rendszergazdák az egész flotta lecserélését, nyilván ők is hülyék). Pedig azért nem 2 éve használok gépeket, hanem közel 20. Xp-n közel 200 program van telepítve, több tucat napi használatban, és SEMMI olyan okot nem látok, amiért cserélnem kéne. Office is csak OXP, megy vele a docx is, ott még feleslegesebb váltani. (Mhelyi 2010-esen meg első dolgom volt visszatenni a régi menüt)
A Vista, meg a W8 meg teljes csőd, mondom, a fele oprendzser csak azért jön ki, hogy kitöltsék a munkaidejüket az MS-nél. Igény, az nincs rá.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 19:42:43

@efi:

Nem irígylem azt a céget, amelyiknek ennyire ostoba rendszergazdái vannak, mint ott nálatok. Vagy inkább lusták, az lesz az igazi ok.

igazi hős 2013.09.03. 19:46:09

@eßemfaßom meg áll: Odaadod neki a saját laptopodat, vagy beleölsz több óra munkát az update-be, amit vagy kifizet, vagy nem? Ráadásul, ha ingyen dolgoztál, akkor még vissza is kell húznod a régi rendszert. Nem kérdés, hogy jobb a Win7, arról beszélünk, hogy miért nem váltott rengeteg felhasználó: azért, mert a "kockaladája" teljesen megfelelő a használatra. Ha tönkremegy és vesz egy újabb autót, akkor rácsodálkozik a nagyobb sebességre és a szervókormányra és az első fikázások után megszereti. De addig nehéz lesz meggyőzni.
Ha belegondolsz, pont ez megy most Win7-Win8 vonalon: "váltsál, mert jó lesz neked" kontra "nem tetszik, nem tud semmi újat, amit meg mégis az csak zavaró".

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 19:55:42

@igazi hős:

Most akkor nem tud semmi újat, vagy pont, hogy túlzottan új a 13 éves, elavult foshoz szokott reflexeknek, döntsük már el végre.

Még azon lehetne esetleg tipródni, hiba-e, hogy a MS nem kényszeríti 2-3 évenkénti hardverváltásra a felhasználóit mint az Apple.

igazi hős 2013.09.03. 20:09:54

@pushalias: Menjünk vissza az eredeti állításhoz és válasszuk szét ketté: én a "mezei" userről (ők vannak többen!) mondom, hogy nincs igazi oka váltani. Ez nem reflexek kérdése, hanem használati értéké.
Egy pro usert nem is nagyon kell a Win7 mellett győzködni: olvasott, tudja, hogy mit nyer, vagy ha nem legalább kipróbálja egy tesztgépen.
2-3 évenkénti új gép: persze, hogy ez volt az MS stratégiája, veszek egy minden szempontból dupla erejű gépet és mi megvillantjuk, hogy mennyire jól tudod majd használni.

igazi hős 2013.09.03. 20:22:16

@valaki23: Jogos a kérdés. Az Office 97-ig ez benne volt, de aztán 'valahogy' kimaradt belőle. Engem speciel zavar, hogy keresnék egy programot és bejön 200 találat az Outlookból.
"Zárójelben: én még a notepad-ot is így indítom." A Windows+R egyszerűbb, ha már egyszer ott az ujjad a Windows billentyűn.

efi 2013.09.03. 20:47:23

@pushalias:
Nem is vagyunk rászorulva az irigykedésedre.
Alighanem viszont a meglincseléstől menekültek meg azzal, hogy a W8-ra való áttérést sem erőltetik.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 21:01:45

@efi:

Egy rendszergazdának az lenne a dolga, hogy korszerű rendszert tartson fent a felhasználók érdekében. Nulla értelme van olyan emberrel társalogni, aki ezt az alapvető, jóformán nulladik szabályt is képtelen felfogni. Az a „rendszergazda”, aki az XP-hez ragaszkodik, egy ostoba kontár, semmi más.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 21:05:34

@igazi hős:

Ez a 2-3 évenkénti váltásos stratégia minimum 10 éve nem működik. Akkor nem jött ki a longhorn végleges verziója.

Amire ki akartam lyukadni az az, hogy az Apple-nek (egyelőre) hatalmas mázlija van azzal, hogy egy nagyon fizetőképes és végletesen elitista piaca van, ami simán kifizeti az Apple horribilis hasznát, és megveszi 2-3 évenkét az újabb Apple hardvert.

efi 2013.09.03. 21:08:56

@pushalias:
A korszerű és jó (jól használható) nem szinonímák.
De te bizonyára jobban tudod, hogy nekünk, felhasználóknak ebből ténylegesen milyen hátrányaink származtak (semmilyenek), képzeld el korábban sem szállt el semmi, nem lett vírusos a gép és minden feladatot el tudtunk vele végezni. Mi a cserével 0 (pozitív) változást tapasztaltunk, de legalább 1 hónapig lehetett anyázni, mert bizonyos dolgokat újra kellett rajta tanulni, magyarul tökéletesen értelmetlen volt.
Az egyetlen, ami miatt muszáj volt, az MS zsarolása, hogy 2013 tavaszától nem lesz hozzá frissítés (ami ugye 1 évvel meghosszabbodott, mert a fránya felhasználók a francnak se akarták a "korszerűt" feltenni).

valaki23 2013.09.03. 22:01:02

@igazi hős: nem, mert a Win + R esetén végig ki kell írni, hogy notepad, a search esetén meg nem.

igazi hős 2013.09.03. 22:36:14

@valaki23: Először ki kell... Én beütöm, hogy "m" és már tudja, hogy "mstsc /console", amit a sima kereső nem. De egy "net start mssqlserver"-hez is elég két betű és két nyíl.

igazi hős 2013.09.03. 22:45:02

@pushalias: Amikor még a nagy német gazdának dolgoztam, ökölszabály volt a cégnél, hogy egy évnél frissebb szoftvert nem telepítünk kivéve vírusírtó, tűzfal és hasonlók. Szívjon vele más, mi majd az első frissítések, hibajavítások után lépünk. (60 ezer felhasználóról volt szó, szóval az átállás megtervezése is hónapok.) Ez nagyjából a Win8-ra is igaz, ha a 8.1-et a 8-as SP1-énk tekinted és nem egy új OS-nek. Ha kijön, én is teszek egy újabb próbát, hátha a most lenyűgöz. :-)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 22:49:46

@igazi hős:

Már ne haragudj, de az az MRU lista, amiről te beszélsz, korábban nem futtatott alkalmazást így nem fog megtalálni. Kicsit tessék visszafogottabbnak lenni az ilyen csalásokkal.

igazi hős 2013.09.03. 22:59:35

@pushalias: Kicsit tessék figyelmesebben olvasni. Ezzel kezdtem: "Először ki kell." Oké?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 23:05:14

@igazi hős:

Ha esetleg figyeltél volna, észrevehetted volna, hogy szegénykém 1 éve használ a munkahelyén Windows 7-et, az meg azért eléggé odébb van az egy évtől. Igen, nálunk ez valószínűleg egy majdnem átlagos munkahely, de ez is csak egy tünet, ami jelzi, hogy hová vezet az, hogy az átlagos magyar KKV jóformán nem költ informatikára. Hulladék, 6-7 éves gépek, warezolt XP és Office XP, maximum 2003, a korszerá rendszerre átállást mindenféle idióta ürüggyel indokolba hátráltató „rendszergazdák”, ez a szomorú. Aztán csoda, ha az elavault vasakon a korszerűbb rendszer előnyei nem igazán domborodnak ki.

Épp most voltam megy cégnél ahol az XP-ken ki volt kapcsolva a frissítés, mert attól úgymond lelassulnak. Ezek után egy kliens kivételével felkerültek az SP3-as frissítések, mire azonnal beindult a panaszáradat, hogy így lassul, így lassul. Aztán pár hónapja valamiért ketten átültek a nem frissített egyetlen klienshez, és ugyanúgy szidták, mire közöltem velük, hogy nos, ez az, amelyiken nincsenek fent frissítések. Talán ennyit arról, mennyire képes megítélni egy felhasználó az általa használt rendszert. Ehhez asszisztál az átlag magyar „rendszergazda” merő lustaságból, mert ha átnyomja a felhasználókon a korszerűbb rendszert, utána foglalkozni kell vele, megszoktatni a felhasználókkal, akik egy nyomorult SP után is azonnal mindenbe belekötnek, hogy az addig nem őgy volt, azóta szar, stb. lásd a mellékelt példát, akit nem én hívtam ide, hanem önként és dalolva mutatja be, milyen a sokat megénekelt hülyejúzer.

A valóságban a W7 azon kevés MS rendszer egyike volt, ami már béta verziójában is messze stabilabb és gyorsabb volt az XP-nél, ezért én már akkor használtam élesben, mert meguntam, hogy a nem túl régi vason nem stabil a rendszer, a W7 béta meg igen. Igen, tudom, én egy extra igényekkel megáldott felhasználó vagyok, aki afféle hatalmas erőforrás igényű izéket futtatott, mint a windows-os SSH kliens meg az Office Excel.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.03. 23:12:24

@igazi hős:

Tényleg nem érted, mi a csúsztatás abban, amit írsz? Az MRU listában vakarózás nem keresés, itt pedig a keresés fejlettségéről volt szó. Az általad vázolt futtatás MRU része a W7-W8 vonalnak is, azzal garantáltan nem jobb az XP. Az XP viszont nem rendelkezik utóbbiak jóval fejlettebb keresésével, és ez a lényeg.

Ha már itt tartunk, minek MRU lista, amikor kitűzhetjük a gyakran használt, tehát MRU lista esélyes progikat a Superbarra, W8 esetében a Superbarra vagy a Kezdőképernyőre? Igen, egyszer dolgozni kell vele, aztán meg egy katt, kábé a hamadik-negyedik alkalommal már megspóroltad a „plusz” munkát.

igazi hős 2013.09.04. 07:14:51

@pushalias: Nem. Az eredeti hozzászólásban ez volt: "Zárójelben: én még a notepad-ot is így indítom." Erre reagáltam, hogy ehhez nem kellett ez a megoldás, Windows+R "excel" Enter időtlen idők óta elindítja az Excelt.
Az MRU listában pont az a jó, hogy a leggyakoribb dolgaimat tartalmazza, ugyanis -nem meglepő módon- ezeket használom leggyakrabban. A leggyakoribb programjaim le vannak rögzítve a tálcára, de oda csak véges sok elem kerülhet.
Az a megoldás, amihez el kell engedni a billentyűzetet és megfogni az egeret, egy rossz megoldás - számomra. (Igen, én is azok közé tartozom, akik abból mérik fel a felhasználó szintjét, hogy hányszor nyúl az egérhez feleslegesen.)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.04. 08:07:38

@igazi hős:

„Az a megoldás, amihez el kell engedni a billentyűzetet és megfogni az egeret, egy rossz megoldás”

Ebben tulajdonképpen egyetértünk. Mármint abban az elvben, hogy az egér felesleges matatása tulajdonképpen hibás szokás. Nem,nem rossz megoldás, mert a rossz megoldással nem éred el a célt.

De tedd a kezedet a szívedre: te ismered azt a rendszert, aminek a hátrányait bizonygatod? Ismeret alatt valós ismereteket értek, nem azt, hogy láttál már ilyet, vagy hogy a haverokkal milyen remekeül megszakértettétek két sör mellett, hogy szaracsempe. Mert az alapján amit itt érvként elővezettél, nem ismered. A keresés szerinted a billentyűzet elengedésével és az egér taperolásával jár... oh, wait... ha ismernéd a rendszert nem írnál ekkora hülyeséget, nagyon szépen kérlek, nézz utána, mi a valóság.

A futtatásra visszatérve: szó sincs róla, hogy akár a W7, akár a W8 esetében ezt a számodra tökéletes opciót bárki el akarná venni tőled, és rád erőszakolná a használatát. Pusztán kapsz még egy kiváló plusz fícsört. Érted? Nem elvesznek tőled, hanem kapsz még.

Neked vannak szokásaid, és úgy döntöttél, azok úgy tökéletesek ahogy vannak, és ezért újabb és újabb úgynevezett kifogásokat hozol fel a változás ellen. A legbravúrosabb talán ez azt utolsó volt, a felesleges egérhasználattal, kár, hogy a felesleges szkennelés, és a kereséshez kötelező Marathon futás kimaradt belőle.

Senki sem erőlteti rád a rendszert. Sem a többi „szaracsempe, de az ikszpé mindent tud” felhasználótól. Tőlem akár nyugdíjas korotokig használhattok XP-t, ha az a vágyatok, és még lesz vas, amin elfut, de nagyon szépen megkérlek, ezt ne egyre hülyébb ürügyek előrángatásával indokoljátok, hanem a valós, igen egyszerű okkal: ezt szeretitek, nem vagytok hajlandók a meglevő szokásaitokat megváltoztatni, nem vagytok hajlandó új megoldásokat tanulni, és ennyi, kezeit csókolom. Ez tiszta beszéd.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.04. 08:16:40

@pushalias:

Amennyiben pedig a Superbar használata lenne a felesleges egérhasználat, nos egy kattintás nem az.

eßemfaßom meg áll 2013.09.04. 09:57:04

@igazi hős: "akkor még vissza is kell húznod a régi rendszert. "

lehet, hogy újat mondok, létezi a Norton Ghost nevű program.

valaki23 2013.09.04. 10:54:28

@igazi hős: fárasztó vagy bakker, küzdjön veled a görcs.

valaki23 2013.09.04. 10:59:17

@igazi hős: "Az a megoldás, amihez el kell engedni a billentyűzetet és megfogni az egeret, egy rossz megoldás - számomra. (Igen, én is azok közé tartozom, akik abból mérik fel a felhasználó szintjét, hogy hányszor nyúl az egérhez feleslegesen.)"

Látod, fogalmad sincs miről beszélsz, a kereséshez csak a Win billentyűt kell egyszer megnyomni, és már gépelhetsz is, míg a Run a Win + R -re nyílik meg, ami +1 billentyű. Mégegyszer mondom, PRÓBÁLD KI, meg fogsz lepődni.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.04. 13:25:54

@valaki23:

Tök jó, ma mentem az én drága gyermekemért, aki most elsős, és komolyan, pont ugyanilyen a hisztiket vág le. Minek tanulni, miért szokja meg a viszontlátásra köszönést, ha eddig az óvodában bőven elég volt a viszlát, miért nem alhat, amikor az óvodában alhatott etcetera. :)

igazi hős 2013.09.04. 13:29:56

@pushalias: Összekeversz valamit, de nagyon. Lassabban kéne olvasnod. Először a "miért maradnak sokan XP-nél" témáról volt szó, ott írtam, hogy a mezei usernek nincs igazi oka a váltásra, elvan a saját 5 programjával és 5 funkciójával. Erre írta okként @valaki23: a keresőt. És megemlítette, hogy ő a notepadet is így indítja. Erre írtam, hogy erre felesleges a kereső, sokkal jobb megoldás a futtatás, pont az MRU miatt.
Jó dolog a kereső, már akinek. Ezen a gépen a "Minden program" alatt ~100 mappa van. Ha beírom a keresőbe, hogy "SQL", akkor kapok 15 találatot a programok alatt, de csak 3 jelenik meg. De megjelenik 300 dokumentum, 1500 levél és 50 fájl/könyvtár. Ezekre nincs szükségem, mert ha fájlok/levelek között akarok keresni, arra sokkal jobb eszközök vannak (akár a Win7-en belül is), amiben kezelhető méretű eredményt kapok.
Van mellettem egy "mezei user laptop", ennyi volt rajta: XP, képnézegető, médialejátszó, böngésző, 1-2 játék az unoka szórakozására. Mit ad a kereső? Semmit.
A másik téma a Win7-Win8. Felraktam, nézegettem, nem jött be a csempézés, igaz nálam az asztal magában sosem látszik, mert munkára használom a gépet. Még az olyan "öncélú" látványelemei sem, mint a Win7 Windows+Tab-ja, ami -valljuk be- teljesen haszontalan, de nekem mai napig tetszik. Ahogy látom a PC felhasználók elég nagy részének szintén nem, ezért "jött vissza" pár dolog, amit a MS nem akart a tablet-PC közös vonalba berakni. Megjegyzem, hogy a kereső tableteken sokkal hasznosabb: keveset kell gépelni és könnyebb "egerészni" a találatok között.
A 8.1-gyel is teszek egy kísérletet, hátha arról jobb lesz a benyomásom.

igazi hős 2013.09.04. 13:33:30

@eßemfaßom meg áll: Aha, persze. A külső vinyóra és vissza magától fog mentődni és visszaállni a rendszer, semmi munkád nincs vele.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.04. 13:36:43

@igazi hős:

„Felraktam, nézegettem, nem jött be a csempézés”

Ez az egyetlen valódi mondanivalód, az a baj. Mármint nem a a mondanivaló, mert tőlem akármi lehet a vélenményed, hanem az, hogy csak ennyi, és emiatt nem akarsz tovább lépni egy borzalmasan elavult rendszerről. És mivel valószínűleg te is érzed, hogy ez elég karcsú indok bármire is, szép, kövér kifogásokat gyártasz köré. Szerintem ne ragozzuk tovább, felesleges.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.09.04. 13:46:44

@igazi hős:

„ Odaadod neki a saját laptopodat, vagy beleölsz több óra munkát az update-be, amit vagy kifizet, vagy nem? Ráadásul, ha ingyen dolgoztál, akkor még vissza is kell húznod a régi rendszert.”

Ez is tipikus kifogás egyébként. Mert csak és kizárólag a lehetséges negatív eredménnyel foglalkozol, a sikert jóformán nem is veszed számításba. Nem akarlak megbántani, de ez a tipikus vesztes hozzáállás: mindek próbáljam meg, ha veszíthetek rajta.

Kiváló példa egy másik rendszer nagy úttörője Steve Jobs. Ma mindenki csak a sikeres üzletembert látja benne, holott óriási kudarcai voltak, iszonyatos mélypontok voltak az életében. De ő megpróbálta, és a sokadik kísérlete bejött. A pixaron irdatlan dollármilliókat bukott, mielőtt sikeres lett volna, a NextStepen dettó. Volt egy olyan pont az életében, amikor nem sokon múlt, hogy a sokadik millió után már ne adjon több pénzt a Pixarba, de ő beletette. Te nem hogy nem tetted voplna bele, el se kezdted volna, mert jaj, mi van, ha buksz vele.

eßemfaßom meg áll 2013.09.04. 15:29:48

@igazi hős: igazad van, több egérkattintásnyi munka, gonoltam már rá, hogy kiadom indiai bérmunkásoknak, azok jobban tűrik a hosszú monoton fáradságos melót.

"Felraktam, nézegettem, nem jött be a csempézés,"

lehet nekem van valami egyedi w8-am, de a w8 desktopján élek, és csak nagyonnagyonagyon ritka esetben látok csempét. Valami olyan edisönöm lehet, amiben nem kötelező percenként elmenni a startscreenre.

valaki23 2013.09.04. 15:34:18

@igazi hős: sokat találkoztam már ezzel a szemlélettel/hozzállással, sok munkatársam is így gondolkodik. Felmerül egy probléma, és rögtön ezer okot tudnak mondani, hogy miért nem lehet azt megoldani, ahelyett hogy inkább abba fektetnének erőfeszítést, hogy milyen lehetséges megoldások jöhetnek szóba.

Nincs itt semmi csoda, egyszerűen ki kell próbálni és kész, és egy csipetnyi nyitottság kell hozzá, nem több.

fighting 2013.09.04. 17:12:44

Olyan tipikusan magyaros vita ez. Az XP jobb és stabilabb lenne, mint a Win7 v. Win8.
Akkor tényleg további sok sikert a használatához.
Én meg maradok a rosszabb és instabilabb Win8-l, ami a közel egy éves használata során még soha semmilyen leállást nem produkált. Nem mintha a Win7-l korábban lett volna valami probléma.
Remélem ezek az emberek az élet más területén is a hasonlóan középkori gondolkodást képviselnek. Jó, az a fekete-fehér tévé ... :P

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása