WinMagazin

Már elérhető a Windows 8.1 Preview, a Microsoft eszközrendszer legújabb verziójának előnézeti kiadása, amelyet a vállalat fejlesztői konferenciáján, a Build-en mutattak be.New-Microsoft-Logo.png

„A Windows 8-al egy teljesen új Windows-t építettünk, az áramkörök szintjétől a felhasználói élményig teljesen átterveztük a rendszert. Ambíciózus célt tűztünk ki magunk elé, és a Windows 8.1-el most tovább finomítjuk azt, amit eddig létrehoztunk” – mondta Julie Larson-Green, a Microsoft Windows üzletágért felelős alelnöke. „A Windows 8.1 a táblagépek és PC-k széles körét fogja támogatni. A most debütált előnézeti verzió egy fontos lépés partnereink számára, akik már a Windows-ra épülő eszközök és alkalmazások új generációját készítik elő.”

microsoft_logo.pngA Windows 8.1 számos lehetőséget rejt a fejlesztők számára a Windows Áruházban található alkalmazások tervezésére, elkészítésére és népszerűsítésére. Az iparágban egyedülálló módon ráadásul a fejlesztők az appból származó bevétel 80%-át megtarthatják, ha a letöltések összértéke meghaladja a 25 ezer dollárt. Egyéb újdonságok:

  • Újratervezett Windows Áruház

A Windows 8.1-ben teljesen átalakult Windows Áruházban a felhasználók könnyebben és gyorsabban találhatják meg azokat az alkalmazásokat, amelyekre szükségük van. A fejlesztőknek több lehetőségük van alkalmazásuk népszerűsítésére, a felhasználók pedig egyéni preferenciáiknak megfelelően nagyobb eséllyel találhatnak rá az őket érdeklő darabokra. Emellett a beépített Bing kereső és az appok listázása is megújult.

  • Több értékesítési lehetőség

A Windows 8.1 új lehetőségeket tartogat a fejlesztők számára alkalmazásaik értékesítésére és a felhasználók bevonására. A Windows Áruház ajándékkártyákkal a felhasználók könnyedén vásárolhatnak appokat, könyveket, játékokat vagy egyéb tartalmakat. Ezen felül a vásárlók Microsoft Fiókjuk segítségével saját valutájukban fizethetnek a Windows Áruházban.

  • Még több élmény

A Windows 8.1 appok meg tudnak osztani egymással adatokat, illetve a képernyőt, valamint job felhasználói élményt nyújtanak számos eszközön, beleértve az új, 8 hüvelykes vagy annál kisebb képátlóval rendelkező táblagépeket is.

A Windows 8.1-en túl a Microsoft bemutatta a fejlesztők rendelkezésére álló új eszközöket és erőforrásokat:

  • Bing, mint platform

Az új Bing platform azontúl, hogy a Windows 8.1, a Windows Phone, az Xbox 360 és a Microsoft Office beépített keresője, a Bing Developer Services révén lehetővé teszi a független fejlesztők számára, hogy Windows vagy Windows Phone alkalmazásaikba beépítsék a Bing technológiát, ezáltal nyújtva job felhasználói élményt. További információ itt található: Bing at Build 2013: Weaving an Intelligent Fabric.

  • Visual Studio 2013 Preview és .NET 4.5.1 Preview

A Windows új hullámának megjelenésére időzített Visual Studio 2013 az ideális eszköz Windows 8.1-en futó modern alkalmazások készítésére. Számos új funkciója révén a Visual Studio 2013 egyszerűbbé és gyorsabbá teszi az alkalmazások és szolgáltatások elkészítését. A Microsoft szintén bejelentette a .NET 4.5.1 előnézeti verzióját, amellyel a fejlesztők új generációs alkalmazásokat építhetnek, valamint feljavíthatják meglévő alapvető üzleti alkalmazásaikat. A Visual Studio 2013 és a .NET 4.5.1 előnézeti verziói innen tölthetők le: http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/2013-downloads. További információ a Visual Studio-ról itt található: Build 2013 and Visual Studio 2013 Preview.

  • Új lehetőségek a Windows Phone világában

A Windows Phone az elmúlt évben hatszor gyorsabban növekedett, mint az okostelefonos piac többi része –jelenleg a felhasználók több mint 200 millió alkalmazást töltenek le havonta. A Windows Phone következő verzióját úgy tervezi meg a Microsoft, hogy a mostani alkalmazásokat is futtassa, és támogassa a már jól ismert fejlesztőeszközöket. A fejlesztők – egy korlátozott ideig – kedvezményes áron, mindössze 19 dollárért regisztrálhatnak a Windows Phone Dev Center-re.

A Windows 8.1 Preview-ról további információ, valamint a letölthető verzió itt  található: Windows 8.1 Preview.

Forrás: Microsoft sajtóközlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr165385578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.07.01. 11:02:17

új Windows-t építettünk, az áramkörök szintjétől
Bullshit!

2013.07.01. 11:06:56

az 1-2 jó irányba történt változtatás mellett még mindig táblagépes fosi csempés interfészbe botlik a felhasználó lépten nyomon, várjuk a 8.2-t..
a win7 támogatása biztonsági frissítésekkel 2020-ig tart, nem kell sietni a váltással, addig csak kitalálnak valami tényleg jobbat is.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.07.01. 11:08:27

Kollegám vett 8-as Windowssal laptopot. Az elmúlt 3-4 hete merő szívás volt, semmit sem talál, nem mennek fel rá a korábbi alkalmazásai, megállt a kutatási munkája, csőd. Erre a frissítésre várt, hogy legyen végre újra Start gombja.
Én meg a linuxomat úgy szabom testre, ahogy akarom. 0:-)

@grigorij: Virtuális gép, ingyen is van. Vagy wine. Vagy playonlinux. A windows nem operációs rendszer, csak egy alkalmazáskörnyezet.

@grigorij: Megkímélünk - csak magunkban, befelé kacagunk a kínjaidon.

Szabványok 2013.07.01. 11:14:40

@grigorij: Egyetértek.
Egyetlen egyet kivéve: mi köze ennek a kozmopoloita kockásingesekhez? Mi köze ennek a kozmolopitizmushoz és a kockás inghez? Én pl szeretek kockás inget hordani, viszont nem vagyok kozmopolita.

Egyszerű agyú marketinges idióták próbálják elképzelni milyen is a 'felhasználó'. A felhasználó, aki az 'élmény fokozására' vágyik. Nem egy gyors, jól kezelhető, stabil, megbízható, nem folyton változó, kis méretű operációs rendszer kell neki, hanem 'új élmények'.
Olyan csudálatos élmények, hogy az appok 'adatokat tudnak megosztani egymással'. Mi a fene ez? Mit kéne megosztani egymással egy levelező programnak és egy képszerkesztőnek? A képet? Hát azt meg tudják, mert az egy fájl a gépen!
A netbookomon ma is XP-t használok. És nem érzem hogy bármiben is jobb lehetne a win8.1. Az XP-m kisebb, mint 1GB. Mekkora a W8.1? Az XP-n 10-15 szerviz fut a háttérben. Elég. Mennyi fut a W8.1-n? És főleg minek! A 'felhasználói élmény fokozására'?

Exemplary 2013.07.01. 13:22:26

Ez harmat gyenge még mindig... parasztvakítás az egész....

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.07.01. 14:11:47

előnézeti verzió means preview???

Szárszó szépe 2013.07.01. 14:28:33

Már csak a csempéket beszántani, és egész jó is lehetne.

Nem tudom, más hogy van vele, de én egy szót egy pillantásból felismerek, egy képet meg másodpercekig silabizálok.

Kedvencem, amikor egy teli széles több soros toolbaron kell végighúznom az egeret a tooltipekért, hogy most akkor melyik is az, amit keresek.

Szárszó szépe 2013.07.01. 14:31:42

@Szabványok:

Egyetértek, a világon semmi baj nincs az XP-vel, tökéletes jól használható operációs rendszer a mai napig. Gyors, egyértelmű, kinézetre sincs vele semmi bajom. JA! Hogy nem biztonságos!

Sajnos már faszbúkra gyártják a számítógépet is, élményfokozásra, megosztásra. Sőt számítógép nem is kell, elég a tablet, kattintgatni azon is lehet.

Szárszó szépe 2013.07.01. 14:34:18

Azt már feltalálták, hogy faszbúkkal lehessen belépni a vindózba, és automatikusan megossza a jóhaverokkal, hogy bekapcsoltam a gépet, és éppen az X c. filmet nézem?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 14:35:46

Nagyon úgy tűnik, legalább két hozzászóló keveri a Windows RT-t a Windows 8-cal.

@grigorij: "dobhatsz el mindent, amit 15-20 éve felépítettél"

Miért kellene eldobni? Mindent ugyanúgy használok, mint eddig. Vagy a Windows RT-ről tetszik beszélni? Az egy másik termék -ám ...

@... zöld levelecske, ...: "semmit sem talál, nem mennek fel rá a korábbi alkalmazásai"

Dettó. Mi nem megy rá? Ha Windows 8, akkor nyilván egy Windows XP-s cuccot szenvedős, vagy nem lehet feltenni, de ami ment Vistán vagy Windows 7-en, az 99% megy Windows 8-on is.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 14:39:45

Grigorij barátunk pedig 1 napig gondolkodhat azon, hogy érdemes-e nyelvtannáciskodni ÉS kozmopolitákat (kiket?) belekeverni a maradék mondanivalójába. Már külön-külön is határeset, de együtt: banhammer! :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 14:41:38

@Szárszó szépe:

"semmi baj nincs az XP-vel"

Sőt, a DOS 1.0-val sem. Kinek jó ez a fene nagy haladás? :)

Szárszó szépe 2013.07.01. 14:47:25

@pushalias:

1 dolgot mondj, amihez kevés az XP, és neked személy szerint szükséged van rá. Nekem nincs ilyen.

Szárszó szépe 2013.07.01. 14:55:57

@pushalias:

A DOS-t értelmes irányba fejlesztették tovább: multitasking, rendes grafika, rendes hálózatkezelés stb.

Az XP óta csak kínjában fejleszt a MS, semmi átütő nem történt. A beépített faszbúk meg a teljesen haszontalan Aero nem jácc.

Fentieken kívül mi történt még? Nagyobbak lettek az alapértelmezett ikonméretek a tálcán, cserébe levették a szövegeket? Wow! Akinem nem tecc, az a haladás ellensége, maradi alak!

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 15:09:32

@Szárszó szépe:

Ebből csak az látszik, hogy sejtelmed sincs, milyen fejlesztések kerültek a Windows-ba az XP óta. Szeretném, ha utána néznél, és csak azután írnál róla. Mindenkinek jobb lenne úgy.

A Microsoft sajnos elkövette azt a hibát, hogy sokáig toldozgatta az XP-t, mert a Vista eljövetelével népszerű lett, és még jövő év közepéig szállítja hozzá a biztonsági frissítéseket. Nem kellene.

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:24:18

@pushalias:

Nem azt kérdeztem, milyen fejlesztések kerültek bele, hanem hogy mi az, ami nélkül nem vagy nehezen tudnál meglenni. Ugye érted a kérdést?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 15:26:03

@Szárszó szépe:

A tájékozottságodra igen jellemző, hogy az AERO-t emlegeted, ami pont kimaradt Windows 8-ból, és a lapkák sem egyszerűen nagyobb ikonok. :)

Egyébként nem én győzködlek, hogy ne használj XP-t, tőlem a világ végezetéig, is ha neked úgy tetszik! Te erősködsz, hogy nem kell Windows 8, nincs rá szükség, be kell szántani a csempéket, és így tovább. ;-)

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:30:25

@pushalias:

Magyarul nincs semmi az elmúlt 12 évből, ami eszedbe jut a Windows fejlesztése kapcsán, hogy szükséged volt rá, mint egy falat kenyérre?

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 15:31:50

@Szárszó szépe:

Azt egy másik hozzászólásodban kérdezted.

Az ilyen "mutass egyet" jellegű dolgokra nem akarok válaszolni, a dolog sokkal bonyolultabb annál, mint hogy nekem az X program kell-e, ami neked nem. Felesleges szájtépés lenne belőle csak. Ha neked elég, amit az XP nyújt, a te dolgod. Ha te kimaradsz a Windows 8 nyújtotta szolgáltatásokból, és nem igényled az azzal járó felhasználói élményt, akkor kimaradsz belőle, a te dolgod.

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:36:30

@pushalias:

Akkor nem tudsz megnevezni ilyen átütő erejű "felhasználói élményt"? Egyet sem? Erről beszélek én is. Kisebb hegesztések, szinte észrevehetetlen hibajavítások, semmi jelentős 12 év alatt. Az egyetlen, ami fasza, a kereső a start menüben.

Nagy előnye viszont a Windowsnak, hogy nem is kúrták el.

De az ilyen "felhasználói élmény fokozása" jellegű marketinglószartól kímélj meg légyszíves, ha nem tudsz konkrétumokat említeni!

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:39:04

@pushalias:

Halkan jegyzem meg, hogy a tálcán lévő ikonok nem ugyanazok, mint az asztalon lévő csempék, amiket lapkának hívsz.

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:45:17

A legnagyobb előnye, erénye a Windowsnak a konzervativizmus, például hogy offline módban is tökéletesen használható a rendszer, nincs belőle kiherélve a felhőkbe minden, aminek értelme van.

Szárszó szépe 2013.07.01. 15:50:24

Bár a Google-t nagyra becsülöm, de ha az övék lenne az elsőszámú oprendszer, internet nélkül halott lenne mindenki. És ha úgy döntenek, hogy egy tartalom árt a zembereknek, vagy éppen az egész videózás, akkor fogják, lekapcsolják, és viszlát. A Microsoft ennél sokkal emberarcúbb.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 15:51:14

@Szárszó szépe:

Látom, nem érted: nem akarok. Felesleges. Én sem pattogok neked, hogy miért nem használod ezt vagy azt. A te dolgod.

"Ha neked elég, amit az XP nyújt, a te dolgod. Ha te kimaradsz a Windows 8 nyújtotta szolgáltatásokból, és nem igényled az azzal járó felhasználói élményt, akkor kimaradsz belőle, a te dolgod."

Maradjunk ennyiben, ha kérhetem!

Szárszó szépe 2013.07.01. 16:28:51

@pushalias:

Tőlem maradhatunk, de elég siralmas, hogy miközben nyomod a Windows 8 által elérhető felhasználói élmény fokozásának propagandáját, egyetlen egy dolgot sem nevezel meg hozzászólások során át, ami indokolná a véleményedet.

Nekem az a gyanúm, hogy nem értesz a témához, amint erre a tálcán lévő ikonok keverése a csempékkel ("lapkákkal") is rávilágít, vagy az, hogy még a tényleg kitűnő keresőt is én említettem, mint fontos és hasznos fejlesztést az elmúlt 12 évből.

Marketingízű a szöveged, csak nem meggyőző.

További jó faszbúkozást a W8-on!

2013.07.01. 16:41:35

a mai napig nem ertem, miert sir barki a csempek miatt.

desktop mod: 1 kattintas / gombnyomas, es maris win7-nek nez ki, taskbarral, ikonokkal.

winbillentyu + X = egy start menunel sokkal hasznosabb adminisztratori menu, azonnali hozzaferessel control panelhez, es egyeb funkciokhoz.

vagy az emberek nagy resze TENYLEG ugy hasznalta a vindozt, hogy minden egyes program elinditasanal ott marhult a startmenuben, 4-5 szintet lenavigalva az egerrel?

Ikonok asztalra kirakasa snassz?
Stick to taskbar?
Quicklaunch?

MIRE volt jo a start menu?

Felreertes ne essek, en sem hasznaltam egy percig sem a csempeket, de a start menut nem is hianyoltam a WIN + X kiguglizasa utan.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 17:04:41

@Szárszó szépe:

Az a gyanúm, hogy troll vagy. Ha így folytatod, ban lesz, és sírhatsz a haveroknak.

sz4kerto 2013.07.01. 17:31:32

@Szárszó szépe:

azok a featureok, amik XP-ben nem voltak meg, de en gyakran hasznalom oket:
- normalis tuzfal
- integralt malware-vedelem
- sokkal fejlettebb backup
- biztonsagos drivermodell, ha osszefossa magat egy 3rd party driver akkor nem hal le a gep
- fejlettebb ablakkezeles, snap, stb.
- SSD-k jobb kezelese
- halozati megosztas konnyebb/egyszerubb
- UAC es a belole kovetkezo biztonsag
- fejlett taskbar, pinneles
- integralt kereso (foleg a 8.1-es utos)
- BitLocker
- HW-gyorsitott GUI
- rendes HiDPI skalazas
- USB 3.0
- file history, offline fajlok
- rendes multi-monitor tamogatas
- gyors startup, hibernalas
- hyper-v

Ezek azok, amik nekem szemely szerint fontosak, es nincsenek meg az XP-ben. Ezek kozul eleg sok olyan van, amik 100%-ban szuksegesek a munkamhoz, a maradek pedig megkonnyiti a munkamat.

Lovaskocsival is tudnek kozlekedni, persze, de megiscsak kenyelmesebb a vonat meg az auto, sok helyzetben.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 17:36:01

@sz4kerto:

Szép összefoglaló, remléljük meg fog felelni a címzettnek is. :)

Szárszó szépe 2013.07.01. 17:52:13

@pushalias:

Nocsak, már a kitiltáson jár az eszed, elvtárs?

@sz4kerto:

Igen, pont ilyenekre gondoltam. Hogy adott felhasználónak személy szerint mik voltak a jó fejlesztések.

Ezek közül a többségnek én is élvezem az előnyeit. Az ablak- és tálcakezeléstől nem vagyok elájulva, és úgy általában a látványos fejlesztéseiktől. Minden más, ami a motorháztető alatt van, nyilvánvaló, szükséges fejlesztés volt, pl. USB 3. EZzel együtt az XP-t ma is jól használató oprendszernek tartom, nem lovaskocsinak, hanem valami egykettes városi rohangálós kocsinak 2 légzsákkal, szerény fogyasztással. Mint egy 12 éves kocsi. A '95-höz képest a DOS 40 éves kocsi volt, az XP-hez képest a '95 30 éves.

@Szabványok:

Igen, a modularitás a kulcs, ezért nem tudtak folyamatosan fejleszteni.

De a modularitás, a folyamatos fejleszthetőség nem kizárólag jó, hanem rossz tulajdonságokkal is rendelkezik, például nehezíti a korszakváltó szemléletet, a nagyban gondolkodást, a trendek diktálását.

Szárszó szépe 2013.07.01. 17:55:12

@sz4kerto:

Ez meg a másik, nincs teljes modularitás, mint ahogy beégetések is mindig lesznek.

A modularitás egyúttal egyfajta butítás, sablonosítás is, egyes összefüggések feladása vagy megdrágítása.

Egy jól működő "fekete doboz" is tud ugyanolyan remekmű lenni, mint egy szép legókocka.

Szabványok 2013.07.01. 18:03:48

@sz4kerto:
"normalis tuzfal"
Már az XP-hez is lehetett normális tűzfalat hozzátenni és a W8 tűzfala sem tökéletes. (Márcsak azért sem, mert önmagát is kell ellenőriznie.)

"- integralt malware-vedelem"
Az ilyen problémák legtöbbje simán kezelhető lenne, ha normálisan használnák az oprendszereket, például nem rott jogosultsággal neteznének. Vagy nem olyan hülye oprendszert használnának, aminek az a defaultja, hogy ha bedugok egy CD-t, akkor elindítja amit azon talál.

"- sokkal fejlettebb backup"
Ez megintcsak nem oprendszer feladat. Aki fejlett backupot akar, az használ egy fejlett backupoló programot.

"- biztonsagos drivermodell, ha osszefossa magat egy 3rd party driver akkor nem hal le a gep"
Ezt sajnos valamikor nagyon-nagyon régen elrontották és jó megoldás azóta sincs rá. W8-ban sem.

"- fejlettebb ablakkezeles, snap, stb."
?? Én az ablakkezelésben csak visszafejlődést látok, másrészt az ablakkezelés is egy könnyen cserélhető része az oprendszernek.

"- SSD-k jobb kezelese"
Jól kezeli azt az XP is! (Van XP-m 4 éve ugyanazon az SSD-n.)
A wear-leveling benne van az SSD-ben, az XP nem töredezésmentesít magától, ha nagyon akarom a trim-et azt is bele lehet tenni az XP-be.
De megintcsak azt mondom, hogy egy jó oprendszerben a perifériakezelés nincs beépítve. Még a fájlrendszer sem!

"- halozati megosztas konnyebb/egyszerubb"
?? Tapasztalatom szerint egyre nehezebb! 20 évvel ezelőtt még lanmanager egyszerű és érthető volt. A Windows for Workgroups 3.11-nél egyszerűbben nehezen lehet elképzelni a megosztást. Az XP-ben kicsit bonyolultabb, a W7-ben sokkal bonyolultabb.

"- UAC es a belole kovetkezo biztonsag"
Ezt inkább hagyjuk, mert szerintem ez használhatatlanná teszi a gépet.

"- fejlett taskbar, pinneles"
Az XP-nek volt a legjobb taszkbárja. Gyorsindítóval, taszkokkal, konfigurálhatósággal. A W7 féle idegesítő, mert a gyorsindítást nehezen lehet elővarázsolni, az, hogy a futó és nem futó programok vegyesen vannak meg agyrém. A W8-ból meg ki is akarják irtani.

"- integralt kereso (foleg a 8.1-es utos)"
Aki a windóz keresőjét használja, az megérdemli. Fogalma sincs az embernek, hogy hol és mit keres. Elég nehezen lehet neki magyarázni, hogy a V:\kukac\maci\laci\ könyvtárban lévő, két hónapnál régebbi zeus*.lot fájlokban keressen kisbetűsen "lotetu" sztringet. Márpedig ez az, ami egy felhasználónak legtöbbször kell.

"- BitLocker"
Ez egyrészt erre is vannak külön programok, másrészt ez is egy modul, amit a driver fölé be lehet illeszteni, minek ezért oprendszert váltani?

"- HW-gyorsitott GUI"
Óh, ilyet már 20 éve tudott a windows 3.1 a vodoo fdx vagy milyen kártyával!

"- rendes HiDPI skalazas"
Ez megintcsak driver kérdése lenne egy tisztességes oprendszerben, tisztességesen megírt programoknál. Nem lehet oprendszerben univerzálisara megcsinálni.

"- USB 3.0"
Ha meg tudod magyarázni, hogy miért kéne oprendszert váltanom ahhoz, hogy a gyorsabb soros vonalat kezeljen, akkor ügyes vagy! Anno senkit nem lehetett azzal megetetni, hogy azért kell operendszert váltani, mert a 4800 bps modemet kicserélték 19200bps-re.

- file history, offline fajlok
A fájl history valóban kezdetektől kihagyták az MS-nél. De enélkül nyugodtan lehet élni, legalább annyi hátránnyal jár, mint előnnyel.
Az offline fájlokat nem értem micsoda.

- rendes multi-monitor tamogatas
? Itt most éppen két monitoron használom az XP-t.

- gyors startup, hibernalas
Vajon a win3.1 a 33MHz-s gépen mennyi idő alatt indult el? És mennyi idő alatt indulna el egy win95 egy mai SSD-s, sokGHz-s gépen? Ez olyan probléma megoldása, amit ők maguk teremtettek.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 18:03:52

A továbbiakban, ha bárkit érdekel, mit miért és hogyan moderálunk, az oldal alján talál hozzá linket.

Szárszó szépe polgártárs egy napig gondolkodhat azon, az elvtársozás miért nem illik ide.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 18:28:20

@Szabványok:

"Az ilyen problémák legtöbbje simán kezelhető lenne, ha normálisan használnák az oprendszereket, például nem root jogosultsággal neteznének."
Nédda, hát nem pont erre való az UAC, amivel neked csak a bajod van? :)

"Vagy nem olyan hülye oprendszert használnának, aminek az a defaultja, hogy ha bedugok egy CD-t, akkor elindítja amit azon talál."
Az okos felhasználó beállítja a hülye oprendszernek, hogy ne indítsa el, a hülye meg szidja a rendszert.

"Én az ablakkezelésben csak visszafejlődést látok"
Szerintem meg recece, így én is cáfolhatatlan érvek sorát hozzam fel.

"Van XP-m 4 éve ugyanazon az SSD-n."
Tegyél be egy újat! :)

A Win 3.1 for Workgroups fájlmegosztását jóságként emlegetni nem csúnya. :)

UAC-t fentebb ugye emlegettem. :)

W7-től NINCS szükség gyorsindításra, mert ott a Superbar

Nem, nem arra keresnek a legtöbben, amire te.

USB 3.0: senki nem kéri, hogy válts oprendszert. De ha bármi miatt szükséged lesz az USB 3.0 előnyeire, kénytelen leszel. Ugyanúgy, ahogyan hiába jó neked a 4 éves, természetesen a maiakhoz képest tetűlassú SSD is.

"Vajon a win3.1 a 33MHz-s gépen mennyi idő alatt indult el? És mennyi idő alatt indulna el egy win95 egy mai SSD-s, sokGHz-s gépen? Ez olyan probléma megoldása, amit ők maguk teremtettek."

Ha zavar a "probléma", kapcsold ki például az automatikusan induló szolgáltatásokat, mert többek között azok jelentik a "problémát". Ja, hogy akkor jó néhány dolognak lőttek, amit te napi szinten használsz? Hja, kérem, valamit valamiért.

És a W8 a "problémák" ellenére pár másodperc alatt indul egy SSD meghajtóról, ezt ne feledjük. :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 18:43:25

Szárszó népe kapott még egy esélyt, kérem, használja értelmesen.

Szabványok 2013.07.01. 21:38:13

@pushalias: Sok dologban félreértettél.
Csak pár:
* A superbar nem pótolja gyorsindítót, hanem összekeveri a futó taszkokkal.
* Miért kellene újabb opprendszer, mert az USB3.0 gyorsabb és több villanyt ad a perifériának? Legközelebb, ha új nyomtatót veszek, akkor is oprendszer kell?
* Igen, én beállítom az oprendszert megfelelőre. Olyanra, hogy gyors legyen, biztonságos legyen, stb. Ezért nem értem minek másik oprendszer az embereknek. Nem lenne egyszerűbb a régi oprendszer defaultjait megváltoztatni?

valaki23 2013.07.01. 21:44:03

Csodálom, hogy ToralCommander még nem volt. Na akkor szoktam kaparni az arcomat.

valaki23 2013.07.01. 21:46:30

I mean: TotalCommander (még a nevét sem tudom leírni rendesen, ehh)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 22:56:09

@Szabványok:

"A superbar nem pótolja gyorsindítót, hanem összekeveri a futó taszkokkal."

Tessék? Elég érdekes megfogalmazása annak, hogy egyesíti az előnyeiket. :) Komolyabbar véve: mit tud a Gyorsindítás, amit a Superbar nem? Ha semmit, akkor mi szükség rá, amikor a Suparbar ugyanazt tudjam csak sokkal okosabban és praktikusabban?

"Miért kellene újabb oprendszer, mert az USB3.0 gyorsabb és több villanyt ad a perifériának? Legközelebb, ha új nyomtatót veszek, akkor is oprendszer kell?"

Sőt, mi az, hogy az új nyomtatóm nem megy Windows 98-cal, he? Sőt, ha már itt tartunk, maradhatott volna a Windows 3.1, és így folytatva a sort a DOS is. Isnétlem: ha nem akarod kihasználni, maradj az X-nél, senki sem korbácsol meg, ha nem váltasz.

A végét inkább nem is kommentálom. Ennyi erővel tényleg írhattad volna azt is, mi az, hogy nem DOS 1-et optimalizálgatják még mindig.

Annyit tudok tanácsolni, egy hétig használj Windows 8-at, aztán majd rájössz. Vagy nem, de az pláne nem az én bajom lesz. :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 22:56:46

@valaki23:

Én szeretem a Total Commandert, nem pontosan értem, hogyan jön az ide. :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.01. 22:57:49

@pushalias:

Elnézést a rengeteg elgépelésért.

Szabványok 2013.07.01. 23:14:03

@pushalias:""A superbar nem pótolja gyorsindítót, hanem összekeveri a futó taszkokkal."
Tessék? Elég érdekes megfogalmazása annak, hogy egyesíti az előnyeiket. :) Komolyabbar véve: mit tud a Gyorsindítás, amit a Superbar nem? Ha semmit, akkor mi szükség rá, amikor a Suparbar ugyanazt tudjam csak sokkal okosabban és praktikusabban?"

Na, akkor erről az egyről részletesebben, hogy lásd, nem mindenki egyforma:
* A gyorsindítónál balra tettem jó sok ikont. Mindig ugyanott voltak, és mindig ugyanazt csinálták: ha rákattantam, elindult egy taszk belőlük. Pont ugyanott, szinte oda sem kellett nézni. Ha el akartam indítani két böngészőt és három TC-t, akkor az egyikre kettőt kattintottam, a másikra
hármat. Ha később még egy böngészőt el akartam indítani, akkor még egyszer odakattintottam. Ettől teljesen függetlenül, másik részen voltak a futó taszkok. Rögtön látszott mi fut, rá tudtam váltani.
Most ez itt egy W7. Alapvetően ott vannak a programok ikonjai. De ha elindítom a böngészőt, akkor meghízik és odébb tolja a többit. Ha még egy böngészőt el akarok indítani, akkor az jobbklikk+balklikk. Ha két böngésző fut, akkor az egy gombon van, nem látszanak külön a feliratok. (Pl. ha három wörd dokut editálok, akkor nem három széles, névvel ellátott gomb van, hanem csak egy.)

*Amikor megjelent W7, feltettem a gépemre, de visszatértem az XP-re. Ma már két gépemen is W7 van, mert rákényszerültem a használatára, de 2 év alatt nem sikerült megszeretnem.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.02. 00:45:22

@Szabványok:

Ó, te szegény, ki kényszerít arra, hogy W7-et használj? Magyarázd el neki is, hogy a W7 szar, biztosan meg fogja érteni!

Szabványok 2013.07.02. 10:04:32

@pushalias:
"Ó, te szegény, ki kényszerít arra, hogy W7-et használj?"
Nem sok minden, épp ezért általában XP-t használok. De az ultrabookom eleve w7-tel érkezett, egy másik gépemnél meg nem volt minden driver. A többi gépen XP-t használok teljes megelégedésemre.

valaki23 2013.07.02. 11:32:21

@Szabványok: Szerintem a Win7 visszabutítható az XP szintjére, ha csak ez a probléma.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.02. 14:08:35

@valaki23:

Szerencsére nem. Csak a kinézete alakítható úgy, hogy olyan "XP-szerű" legyen, ha valakinek attól lesz teljesebb az élete.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.07.15. 19:10:12

@pushalias: még a hálózati printer sem megy rá, mivel munkahelyen is használná, kéne neki. 2 éves, milás printer-szkenner multifunkcionális nagygép. még linux alól is megy a cucc, de windows8? lol. tojik rá.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2013.07.15. 20:49:45

@... zöld levelecske, ...:

Nyilván a MS hibája, ha a hardvergyártó nem fejleszt drivert.

De ezek annyira kiszámítható körök, tényleg. Nem megy Linuxon az a babhámozóm, pedig az háromegyes vindózzal is ment, szaralinux, nem megy a traktorom epöllel, szarazepöl.

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása