2012-11-20 12:00Szólj hozzá!
értékesítés informationweek
A Gartner által közzétett 2012 harmadik negyedévi forgalmi adatok alapján a Microsoft rendszere lendületet kapott, mintegy 4,06 millió készülék fogyott. Ha csak önmagukban nézzük, akkor természetesen nem lenyűgöző számok ezek, hiszen akár egyetlen népszerűbb készülékből is elfogy alkalmanként egy héten belül is ennyi. Ennek megfelelően nálunk is fanyalogva vették tudomásul a mobil technika kedvelői a hírt. Ha azonban a tavalyi év hasonló negyedéhez hasonlítjuk ezt az eredményt, rögvest biztatóbb a kép. Az akkori 1,7 milliós eladáshoz képest majdnem 139 százalékos a növekedés, ami egy elég durva növekedési mutató, és közben a platform piaci részesedése is emelkedett 1,5-ről 2,4 százalékra. Mindezt úgy, hogy az okostelefon eladások száma ugyanezen időszakban ha nem is releváns mértékben (3,1%), de csökkent.
Az igazi megmérettetés természetesen ezután következik. A folyó negyedévi értékesítési adatok tisztább képet fognak nyújtani a rendszer népszerűségének fejlődéséről. Az biztos sokat számít, hogy a Windows Phone 8 jóval kevésbé „fű alatt” jelent meg, egyszerre több gyártó adott, illetve ad ki az új platformmal telefont, ráadásul egy gyártó már nem csak egy készülékkel indul, és – mint azt már megemlítettük – végre valami reklámhadjáratnak is nevezhető valamit rittyentett köré a Microsoft.
Nyilván sokat segít majd a rendszernek, hogy nem csupán a mostani felsőkategóriás hardverekkel lehet értékesíteni, hanem a későbbi csúcsmodellekel is, ami a WP7 korlátai miatt korábban szóba sem jöhetett. Ugyan a hardverek az utóbbi időben olyan robbanásszerű fejlődésen mentek keresztül, hogy egyre kevésbé lesz eladható egy telefon kizárólag a csúcsminőségű hardver miatt, azért az utolsó pillanatig mindig visszatartó erő volt, hogy a Windows Phone készülékek csak viszonylag régi hardverrel voltak megvásárolhatók. Természetesen az új hardverekkel és az új rendszerrel őj gyerekbetegségek is jöttek, mint a túl alacsony készenléti idő és az innen-onnan hallható váratlan újraindulások, de ezen nyilvánvalóan javítani fognak a jövőben a gyártók.
Minden bizonnyal segíteni fogja a termékcsalád terjedését az is, hogy a Microsoft részben már teljesítette, részben pedig teljesíteni fogja az ügyfelek olyan korábbi igényeit, amelyek a WP7 rendszerben továbbra sem fognak teljesülni, bár bizonyos mértékű változásokra talán mégis számíthatunk ott is. Akinek ennyi nem elég, annak ott a készülékgyártók és a szolgáltatók rendkívül agresszív árstratégiája: miközben az iPhone még mindig a 200 dollár feletti sávba pozícionálja termékeit előfizetéses vásárlás esetén, a HTC és a Nokia 200 dollár alá szorította le termékei induló árait. Nagy kár, hogy a magyarországi forgalmazók nem veszik át ezt az árképzési stratégiát, és nálunk egyelőre a luxus kategóriába fog esni ezeknek a készülékeknek az ára, holott elég nagy esély van rá, hogy egy jó akcióval a hazai szinthez mérten bármelyik szolgáltató óriási sikert érhetne el.
Forrás és képek: InformationWeek
Képek:
Kereszthidi Gábor
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.