2012-08-23 10:00Szólj hozzá!
Az online hirdetések bizony igen zavaróak tudnak lenni, hiszen gyakran a legrosszabbkor a legrosszabb helyen tűnnek fel, ráadásul vagy számunkra teljesen érdektelen termékeket reklámoznak, vagy a személyes adataink között kutakodnak, valamint a keresési előzményeink közt. A Microsoft viszont egy olyan megoldáson dolgozik, amely segítségével ez az egész kényelmesebbé tehető - a Microsoft Personal Data Dashboard-on.
Ez a Dashboard lehetővé teszi, hogy a felhasználók maguk válasszák ki, milyen érdeklődési körűek, milyen hírdetések érdeklik őket; netán egyáltalán érdeklik-e őket a hirdetések. A rendszer több szekcióból áll, a kezdőoldal maga a Live profil, ez nem vitás, azonban a következő oldalak már érdekesebbek:
- My Data: Itt jelölheted be az általad kedvelt és nem kedvelt témaköröket egy hosszú listából válogatva. Az érdeklődési köröket akár gyártónevekre is leszűkítheted. Ezen kívül itt megtalálod a Bing keresési előzményeidet és az általad feliratkozott Microsoft hírleveleket is.
- My Choices: Itt választhatod ki, hogyan kezelje a Microsoft az adataid. Jelenleg ez a szekció hiányos, csupán a Microsoft hírdetések és a Microsoft Email kommunikációk ki/bekapcsolása érhető el.
- További szolgáltatások: A Microsoft további szolgáltatásai, amelyek az információid tárolhatják és felhasználhatják. Egy kattintás, és azonnal szerkesztheted az adott szolgáltatás hozzáférését az adataidhoz.
Nem elfelejtendő, hogy a Microsoft Personal Data Dashboard még csak béta, így rengeteg funkció még nem működőképes, ráadásul a már bent lévő szolgáltatások között is vannak korlátozások.
A Personal Data Dashboard bétája ITT tekinthető meg és próbálható ki.
Képek:
Rusznyák Dániel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal