2012-07-27 07:49Szólj hozzá!
A kínai nép türelmetlen, ezt pedig rendszeresen be is bizonyítják: ezúttal a Windows Phone 8 SDK-t kaparintották meg, kiszivárogtatva a Microsoft legféltettebb titkait.. Az SDK-t publikusan elérhetővé is tették, és már rengetegen le is töltötték, rohamosan megtudva belőle azt, amiből a Microsoft csak keveset mutatott nekünk.
Az SDK két módon érhető el: a hivatalos szerverről, jelszóval, vagy (immár) egy külső oldalról is, ahova egy külön alkalmazást is le kell tölteni - de ez természetesen a teljes SDK, erről mostanra már bárki kezeskedhet.
A fájlok között ott van az SDK, amelyet csak 64 bites Windows 8 RP-n lehet futtatni, így a legtöbb felhasználó és fejlesztő még nem fogja tudni használni. Sőt, a hírek szerint a hivatalos kiadás is csupán Windows 8-ra lesz kiadva, ráadásul a jelek szerint Slat kell hozzá, ami az i3, i5 és i7 processzoros sajátossága, így a fejlesztéshez egy komoly gépre van szükség.
Az SDK rengeteg dolgot foglal magába, ami újdonság a Windows Phone 7-hez képest, például az új kamera API-t, amely lehetővé teszi a kamera valós idejű manipulálását, vagy a lock screen API, amelyel a kezdőképernyő hátterét, vagy a megjelenítendő értesítő ikonokat manipulálhatjuk alkalmazásunkból.
Az új SDK segítségével még a következő új lehetőségek tárulnak fel a fejlesztők előtt:
- Háttérben való feltöltés: az alkalmazsok képesek már a háttér ügynök segítségével is képeket illetve más adatokat feltölteni.
- A Microsoft figyelembe vette a fejlesztők igényét a natív fejlesztésre, így az új SDK segítségével jóval kevesebb dolgot kell portolni, mint korábban. A számítási motorok, grafikus könyvtárak és API csomagok kompatibilitása ugrásszerűen javult. A Direct3D is érkezik a platformra, így a fejlesztők már DirectX-el is fejleszthetnek játékokat. A támogatott vertex és pixel shaderek 2.0-s verziójúak.
- A fejlesztőknek lehetősége nyílik beszédfelismerést építeni alkalmazásukba, és az alkalmazások is elindíthatóak parancsszavakkal.
- A nativ API lehetővé teszi a Bluetooth elérését, így két készülék közvetlenül is kommunikálhat egymással, így a többjátékos játékok teret nyernek.
- In-App Purchase: A fejlesztők képesek lesznek már a nem Xbox LIVE játékokhoz is alkalmazásban megvásárolható tartalmat hozzáadni.
Ezen kívül még rengeteg kisebb-nagyobb változás van az SDK-ban, köztük a Windows 8 "async" függvényei, meg persze hibajavítások és egyebek.
Az SDK dokumentációja INNEN tölthető le, illetve a letöltési link valahol ITT található, a bal oldali képre kattintva a letöltőprogram letöltése indul el, majd azzal lehet megszerezni a teljes SDK-t.
Képek:
Rusznyák Dániel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.