2011-11-16 17:54Szólj hozzá!
A Unity, a népszerű 3D játékfejlesztő motor készítői úgy döntöttek, hogy bár a Unity már támogatja az iPhone és Android készülékeket, Windows phone 7-re nem kívánják portolni.
Aki még nem ismerné a Unity3D-t, annak röviden: a Unity3D egy egyszerűen programozható játékmotor, amelyhez minden alap meg van írva, így a fejlesztőnek csupán el kell helyeznie a megfelelő modelleket, összekapcsolni az eseményeket, és a motor legenerálja a nagyját. A Unity3D-al készült például a Battlestar Galactica Online vagy a ShadowGun.
A képviselőjük, David Helgason a WP7 zárt futtatókörnyezetével magyarázta a dolgot:
A Windows Phone 7 egy meglehetősen zárt rendszer, így nem futtathatunk natív tartalmakat, így a Unity a jelenlegi formájában nem képes működni rajta. Azt is tehetnénk, mint a Flash-sel, hogy újraírjuk a motort így nem natív környezetben is fut. Tehát elméletben működik, de ez csak elmélet marad, mivel ez rengeteg munkába kerülne ami végül kétes kimenetelű lehet.
Ami a jó hír, hogy a Unity figyelemmel követi a Windows Phone 8-at, remélve, hogy az nyitottabb lesz és jobban megfelel majd a szükségleteiknek. Addíg is a Microsoft kimarad, míg az iOS és az Android élvezi a Unity-val készült játékok százait.
Sajnos ez nem az első eset, hogy a WP7 kihagy valamilyen nagyobb játékmotort - az Epic Games sok munkát fektetett abba, hogy az Unreal Motor-t elhozza Windows Phone-ra, de a Microsoft megtagadta tőlük a natív hozzáférést, figyelembe sem véve a két cég közötti szoros kapcsolatot. Részben ugyan megérthető, hogy a Microsoft nem akarja teljesen megnyitni az operációs rendszerét, ám ez könnyen visszacsaphat, tekintve hogy mennyire igyekeznek a Windows Phone-t mobil játékplatform-má tenni.
Képek:

Rusznyák Dániel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.