2011-11-03 13:49Szólj hozzá!
Az Android ma a legelterjedtebb okostelefon - minden felhasználó megtalálhatja a pénztárcájának megfelelő darabot, hiszen az elérhető kategóriák a leggyengébb, olcsó készülékektől a ma fellelhető legdrágább technológiákkal felszerelt készülékekig terjednek. A kérdés azonban felmerült: vajon megéri a szolgáltatóknak az olcsó ár?
A legfrissebb felmérés alapján az Androidos készülékek javítási költsége félelmetes: évi 2 milliárd dollárba kerül a javításuk - ennek legtöbbje pedíg garanciális.
Egy tanulmány az utolsó 12 hónap 600.000 panaszát vizsgálta meg mind az iPhone, mind az Androidos, mind a Windows Phone 7 készülékeknél a hardverhibát jelző panaszokat keresve. Az eredmény a következő:
- Android - 14% hardverhiba
- Windows Phone 7 - 11% hardverhiba
- iPhone - 7% hardverhiba
- BlackBerry - 5,5% hardverhiba
Ebből egyértelműen kiderül, hogy az iPhone illetve a BlackBerry készülékek megbízhatóbbak, hiszen ezen készülékek gyártói szigorúan ellenőrzik, milyen alkatrészek kerülnek bele.
A Windows Phone már 11% lett - ez persze nem annyira meglepő, mivel a készülékek nem egy szabvány alapján készülnek, az alkatrészeket pedíg nem a Microsoft válogatja gondos odafigyeléssel. Persze a Microsoft által kiszabott minimális követelmények miatt a készülékek még így is jól teljesítenek.
Az Android pedíg egyértelműen a legproblémásabb. A készülékekbe minden gyártó azt tesz, amit akar, a Google különösebben nem foglalkozik a problémával. A szoftverfrissítés is mindíg későn érkezik, és előfordulhatnak olyan készülék-típusok, amelyekbe a gyártó olcsó, megbízhatatlan alkatrészeket épít.
Ebből az egészből összességében az látszik, hogy jobb, ha az operációs rendszer gyártója a hardvert is a kezében tartja, így elkerülhető az Androidnál fellelhető káosz, illetve a nem megbízható forrásból származó alkatrészek.
Képek:
Rusznyák Dániel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.