WinMagazin

Könnyen lehet, hogy az Xbox One az utolsó konzol, amit meg kell venned. Feltéve, ha a Microsoft Research új projektje még időben megérkezik a felhasználókhoz. Legalábbis ezt ajánlja DeLorean, az új speculative execution system (spekulatív végrehajtási rendszer) a mobil felhő játékszámítások elérhetővé tételével.

console-microsoft-xbox-one-kinect.jpgA cloud gaming mindig különleges terület volt a videojáték piacon. Óriási lehetőség, hiszen alacsony felszereltségű gépekkel is nagy teljesítmény volt elérhető, köszönhetően a központi szervereknek, akik mindent beküldött jelből hihetetlen gyorsasággal kiszámolt, kész jeleket küldtek vissza a kliensgépre.

Persze minden hasonló gondolatmenet végén ott állt könyörtelenül és kikerülhetetlenül a késleltetés fogalma. Ha az adott gép, ami rögzíti az adatokat és megjeleníti az eredményt, végzi el a szükséges számításokat is, akkor az információ bevitele (kontrolleren, billentyűzeten, egeren keresztül) és az eredmény megjelenése (képernyő, hangszóró, rezgések) közti késleltetést csak a gép számítási kapacitása (és némileg a belső csatlakozási rendszer sebessége) határozza meg. Ha a számítást más gép végzi, akkor természetesen a kliens gép számítási képességei nem fogják befolyásolni késleltetést (vagy gyakorlatilag minimálisan), és persze a szerver gyorsasága miatti késleltetés is alig mérhető, viszont a kommunikáció itt komoly tétel lehet.

A késleltetés optimális esetben néhány millisec, de általában a 100 ms-ot szokták küszöbnek tekinteni, felette a játék élvezhetetlenné válik. Persze ez általában messze van a Wifi vagy mobil hálózatok által nyújtható legjobbtól.

Ezt a redmondi kutatócsoport se próbálta meg csökkenteni, ők inkább feljebbvitték a tűréshatárunkat. A DeLorean segítségével akár 250 ms késleltetésig is élvezhető marad a játék, persze némi csalással. A rendszer ha nem kap jelet, egyszerűen megpróbálja kitalálni, hogy mi hiányzik, tehát megbecsüli a jövőt, a legutolsó jelekből (színekből, térrészekből stb). Persze nem úgy kell elképzelni, hogy az új jelenetet hasraütés-szerűen felépítené, hiszen itt csak apró hiányok kipótlásról van szó. (Bővebb információ a projekt oldalán érhető el.)

Hogy mikor játszhatunk CoD-ot egy tableten, az még közel nem tisztázott (ahogy az sem, hogy a Microsoft milyen termékekhez tervezi a bevezetését), de az biztos, hogy a rendszer működik, hiszen jelenleg is folyik a teszt két kereskedelmi forgalomban kapható játékban, a Fable 3-ban és a Doom 3-ban.

Én kíváncsian várom, mi lesz a vége a projektnek. Ti melyik játékot pörgetnétek fel Xbox 360-on ezzel a módszerrel 1080p/60 fps-re? (Érezzétek szabadnak az Xbox csoportunk használatát is!)

Forrás: WPCentral

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr586625891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 13:14:53

Nem utolsósorban a lopott játékprogramok ellen is kiváló módszer.

"Érezzétek szabadnak az Xbox csoportunk használatát is!"

Jajjjj!

vuvuzela importőr 2014.08.23. 13:25:32

Hát, a 100 msec elég soknak tűnik egyes játékoknál, a 250 meg a borzalmas kategória.
Szerintem elég sokáig biztonságban vagyunk.

Mihálykó Péter 2014.08.23. 13:44:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez is igaz, hogy ez elősegítené a játékpiac tisztábbá válását

Mihálykó Péter 2014.08.23. 13:46:29

@vuvuzela importőr: 250 az tényleg borzalmas, de pont az a lényeg, hogy 250 ms-os normál válaszidőnél még élvezhetővé tenné különbőző fiktív framebeillesztésekkel, így habár 250 a hálózat miatt, a játék ennek töredékét mutatja

vuvuzela importőr 2014.08.23. 13:52:37

@Mihálykó Péter: Hát biztosan elmegy bizonyos játékoknál, de egy lövöldözős multiplayerben, régi cs tapasztalataim szerint, a 100 is rossz, már nem lehet rendesen célozni vele. Elég nagy okosságot kell kitaláljanak, hogy segítsen, vagy olyan játékokat tolnak be a megoldásba, aminél nem számít az ilyesmi. Igaz, konzolokról van szó, ott eleve limitáltabb a scope. A felhősítés érdekes ötlet, de én azt gondolnám, áttörést csak a technológiai fejlődés hozhat (gyorsabb hálózatok).

Rathelor 2014.08.23. 15:04:56

Ebben semmi új nincs, gyakorlatilag minden real-time multiplayer játékban benne van, különben teljesen élvezhetetlen lenne a dolog a folyamatos ugrások miatt.
Segít a dolgon, de önmagában nem fogja megoldani a késleltetés problémáját.

Majd ha lesz olyan (akár dedikált) hálózat, amin nincs latency, majd visszatérhetünk a témára, de addig hanyagolandó a dolog. Arról nem beszélve, hogy ha felszántja előtted az optikai kábelt a gázművek, akkor a hajadra kenheted az egész cloud témát, úgy, ahogy van..

Mihálykó Péter 2014.08.23. 17:56:42

@vuvuzela importőr: ez persze igaz, se a Doom 3-ban működik (persze nem hiszem, hogy 250 ms késleltetésről vhogy le tudja szedni élvezhetőre), nem mellesleg a dolog egyelőre kizárólag kisegítő szolgáltatásként van beépítve, nem beszélhetünk tényleges, teljes értékű felhő alapú futtatásról, de egy ilyen hír kapcsám mindig elcsodálkozhatnuk, hogy milyen jó lenne.... :)

Mihálykó Péter 2014.08.23. 18:06:25

@Rathelor: észrevehetetlen latency-vel (néhány ms) hálózat jelenleg elképzelhetetlen, márcsak ha arra gondolunk, hogy hány ezer km-t tesznek meg a jelek (amik persze többször feldolgozásra is kerülnek útközben és a végpontban), így ők ezt direkt nem is ezen az oldalon fogták meg, hanem inkább csaltak. :)
egyébként a legtöbb játék nagyon rossz viszonyban van mára a gázművekkel, gondolj csak a BF-re, ahol a single kb értékelhetetlen, de a jelenlegi PC-s és konzolos videojátékkal eltöltött időnk egyre több része (online) multival megy el /és a mobilos játékoknál is rohamosan emelkedik, ahol már egy szimpla multinál probléma lehet a latency a mobilszolgáltatók miatt, tehát ott még fontosabb lehet a kérdés/. Tehát kutatandó területnek biztos fontos és ha játék stream-elős dolgok még nem jönnek ki mostanában, a multiknak is hihetetlenül jót tesznek az ilyen eredmények. :)

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter