WinMagazin

A mai cikkünk egy kicsit rendhagyó lesz. Igen, jól emlékezhetsz, ez a cikk kinnt volt a BetaTeam oldalán is. Két okból kerül mégis ide ki: először is a BetaTeamnél olyan problémák adódtak, ami miatt nem megy az oldaluk viszont az ott lévő jobb cikkeket nem lett volna jó, ha kárba vesznek. Másodszor pedig, új szerzővel gazdagodtunk, aki eddig a BetaTeam-es barátaink kötelékét erősítette. Szeretném üdvözölni köreinkben Dancsó Ádámot, és akkor át is adom neki jelképesen a virtuális tollat. – Balatoni Dávid (balcsida)

Ha választanom kéne melyik termék az, amellyel a leginkább elégedett vagyok a Microsoft ökoszisztémán belül gondolkodás nélkül a Windows Phone lenne a válaszom. Sok csalódást, bosszúságot és frusztrációt okozott, sokszor átkozódtam és milliószor csak reménykedtem, hogy egyszer ez megjelenik, az megvalósul, amaz megjavul de mégis: ez az az eszköz ami nélkül nem tudnám az életemet elképzelni és ha belegondolok, hogy valamelyik alternatívát kéne használnom többször végigfut a hideg a hátamon. Éppen ezért számomra az idén baromi érdekes BUILD, a kissé érdektelen Windows-féle Spring Update és az Xbox One hírek között az igazi nagyágyú a Windows Phone 8.1 Developer Preview volt. Kissé megkéstek vele, de az április 14-ét felfogtam poszt-szülinapi ajándéknak. Köszike.

A Google Androidja nemrég KitKat néven próbálta magára erőltetni az evolúciót, az Apple-nél Jony Ive-nak sikerült megtalálnia a szivárvány tövét és kincs helyett egy új iOS-dizájnnal tért vissza, a BB10 pedig jobban igyekezett önmaga vonzóbbá tételével mint az 1-es úti dolgozó lány – utolsó a sorban (surprise, surprise) a Microsoft, aki a 8.1-es WP update-el próbál nem csak ráncfelvarrni, lemaradást behozni és elvárásoknak megfelelni, de egyben megújulni is. A 8.1-et a blogszféra gyakran úgy véleményezi, hogy már lassan WP9-nek is elmenne. Ez talán enyhe túlzás de a „Blue” kódnéven futó projektbe a MSFT valóban annyi izomerőt sűrített, hogy egy magamfajta geek jobban várta az update napját mint kisgyerek a karácsonyt. Ajándékbontás!!!44négy

01.jpg

Gondolatok telepítés közben

Nem meglepő módon jó pár hónapja követem a 8.1 történetét, de amikor Lumia 920-asomon felbukkant az egyébként már régen látott fogaskerék valahogy sikerült minden korábbi infót elfelejtenem, szinte tabula rasa aggyal álltam neki az új OS tesztelésének. A baromi hosszú EULA betűszinten alapos átolvasása közben már azon gondolkodtam, hogy az általam elképzelt változások vajon mennyire lesznek szinkronban a Microsoft által összehozottakkal. Nem sokkal később azt állították, hogy „megéri várakoznom” még egy kicsit a világ nyolc pont egyedik csodájára. A várakozásnak egy újraindulás utáni Windows logó vetett véget – mintha csak a laptopom bootolna. Izgi.

Cikkemben sorra veszem azokat az újdonságokat és változásokat, melyeket vagy a Microsoft emelt ki (fontosságuk okán), vagy én találtam érdekesnek (például elcseszettségük okán). Bár az alábbi iromány során többször bocsátkozom csúnya kritizálásba kérek mindenkit arra, hogy tartsa tiszteletben: a Windows Phone 8.1 Developer Preview pontosan az, aminek a neve mutatja – egy talán még csak nem is feature-kész tesztverzió fejlesztőknek, evangelistáknak és érdeklődő geekeknek. Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy poénos fikázást legalább olyan szórakoztató írni, mint olvasni, de ne feledjétek: az én véleményem sokat fog még változni, ti se alkossatok véglegeset nem végleges szoftver alapján. Puszi.

Status bar, ami nem meglepő módon először jött szembe velem a telepítés után. Pechemre még hosszas keresés után sem találtam elfogadható leírást arról, hogy a Windows Phone 8.1 DP-ben miféle státusz ikonok jelenhetnek meg és ezek mit is akarnak tőlünk - bár mit várok, még minden változhat. De mi az, ami már változott is?

Jó – Na az nincs.

02.png szinte nyugalmi állapotú állapotsáv

Rossz – Lehet én vagyok lassú, de mire nekem leesett (segítséggel), hogy a kis igazolványszerű ikonnal nem névjegykártyát kér tőlem a telefon hanem azt kívánja jelezni, hogy értesítések várakoznak az Action Centerben már többször ki- és beestem a pánikba. Miközben végiggondoltam, hogy a értesítések fajtáinak száma és a redundancia kifejezés között milyen kapcsolat van (csak a hangulat kedvéért: rezgés, hangjelzés, Glance screen, Lock screen, élő csempe, toast, Status bar, Action Center) rájöttem, hogy semmi gond nem is lenne ezzel, ha a Status barból csak a kis boríték foglalna „állandóan” helyet. A sok egyéb vacakkal együtt viszont kifejlődni készülő Android állapotsávvá kezd válni. A végeredmény a Windowsból ismert Notification area lesz és egy külön divíziót kell majd létrehozni a kitakarítására.

03.png a követendő példa

 

Csúf – Hallottam már erélyes megjegyzéseket a Windows Phone Status barjának rejtett mivoltára és ugyan nekem is meglepő volt, de el kellett fogadnom, hogy léteznek emberkék, akik minden pillanatban látni akarják a térerő aktuális hangulatát. Ettől függetlenül sokkolt a felfedezés, hogy a Status bar immáron nem megy sehová: minimum a térerő indikátort és az akkumulátort bámulni vagyok kénytelen. Ez bizony pont annyira illik bele a WP Start screenjének eleganciájába, mint versenycsík egy Bentleyre. Én megértem, hogy kevés az elsőbálozó okostelefonos és sok a más rendszerről migráló emberke, aki hozzászokott, hogy a filléres Androidján több státusz ikon van, mint a japán nyelvben írásjegy, de én kérve kérem a Microsoftot: ez legyen egyénileg beállítható. Mellesleg attól, hogy nem full fehér/fekete, hanem szürkés az ikon szett nem kevésbé látszik, hanem még feltűnőbb.

Őszintén, azt meg ki találta ki, hogy az akksikímélő üzemmód amúgy aranyos szívecskés ikonját egy pajzsra cseréljék? Először is mi a lófütty köze van a pajzsnak az akkumulátor szipkázásának csökkenéséhez? Ezzel az erővel egy kacsacsőrű emlős stilizált alakja is őrizhetné az akkufeszültségemet. Míg a szívecske egy kedves és nem mellesleg értelmi kapcsolatként megmagyarázható ikon volt ez a mostani egyrészt egyik sem, másrészt egy olyan haladási irányt sugall számomra a WP csapat felfogását illetően, ami nem tetszik. Nem vagyok a bon ami híve, de ne öljünk ki minden barátságosságot a rendszerből, he.

05.png

Folytatjuk...

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr476988227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása