WinMagazin

Amikor legutóbb összekerültem egy Lenovo termékkel, az egy T43-as volt. Na jó, az még IBM volt a javából, de nekem valahogy a cég neve összekapcsolódott a minőséggel a fejemben. A címszereplő tablettel még egy 2013-as év végi sajtóbeszélgetés alkalmával sikerült futólag megismerkednem, akkor is tetszett a kijelzőn lévő pixelroham (1920x1200-as kijelző van ám benne!!!), illetve az átalakíthatósága. Vajon sikerült lenyűgöznie? Hát…

lenovo_miix_2_10_tablet_06_tech2.jpg

...nem teljesen. Adott egy jó alap az egészhez: egy Z3740-es négymagos Intel Atom processzor, 1,33 GHz-es órajellel, mellé 2 GB ram. Egy a bevezetőben említett felbontású kijelző (178°-os látószöggel). Alapjában véve a rendszer pörgős, az áruházban fellelhető egyszerűbb játékokat akadásmentesen tudja futtatni, de többet ne várjunk tőle, ugyanis ilyen sok képpontot meg is kell hajtani rendesen és ehhez ez a hardver kevés. Pontosabban a képernyő felbontása sok az integrált grafikus kártyának.

Tehát, megkaptam a tesztkészüléket, elkezdtem kipróbálni. Elindítottam a kamerát, ééééés KÉKHALÁL. De adtam neki még egy esélyt, hisz internetet kapva azonnal meghajtóprogramért kiáltott a Windows Update. Frissülve nem is rakta ki többet a szomorú arcocskát. A másik két nagy fájdalmamat viszont nem sikerült ilyen egyszerűen javítani: az egyik a képernyő alatt található Windows érintőgomb érzékenysége. Hol erősebben kellett nyomni, hogy érzékelje egyáltalán az ujjamat, de volt olyan, hogy hirtelen túlérzékennyé vált, és duplán érzékelte az egy nyomást, szóval eléggé hektikusan működött a dolog (de lehet, hogy csak a tesztkészülék heppje volt ez, de akkor is idegesítő). A másik a hangszóró: hangoztatva van, hogy JBL, meg hűha, de azért durván torzít és recseg. A billentyűzetes dokkolóban elvileg van ugye egy mélysugárzó, de ez nem az alapcsomag része, külön kell megvásárolni (és a tesztkészülékhez sem járt, így kipróbálni sem tudtuk).

A fentieket leszámítva tényleg nagyon rendben van a Lenovo ezen gépe, böngészésre tényleg egy álom, videóra a Full HD felbontás miatt szintén. Kapunk Mini HDMI és egy Micro-USB portot, Micro-SD kártyaolvasót, egy kombinált jack csatlakozót, és egy Micro-SIM kártyafoglalatot. A nagy tenyerűeknek könnyű szerintem kézben tartani, a súlypontja valahogy portré módban az ideális – tökéletes a hírek olvasásához. Az előlapon egy 720p-s kamera, a hátlapon egy 5 megapixeles – videótelefonáláshoz éppen megfelelő, de fotózásra szinte vállalhatatlan (de nem is ez a célja).

Az ára kezd egész kellemes szintet ölteni, van olyan (népszerű és megbízható) bolt, ahol már 90 ezer forintért haza lehet vinni. Én azt mondom, hogy még egy tízest mehetne lejjebb az ára és tényleg „instant get” lehetne.

Utóirat: a jobb oldara helyezett töltőcsatlakozó csak nekem nem adja magát jól, vagy másnak is idegen?

A tesztkészüléket az Intel Magyarország bocsájtotta rendelkezésünkre, köszönjük nekik!

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr676763509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akron · http://e-vita.hu/dxn 2014.10.08. 08:46:30

Egy tabletben most az tényleg hiba, hogy nem hajtja a nagy felbontású játékokat és, hogy a két centiméteres hangszóró torzít???

balcsida 2014.10.08. 17:49:54

@Akron: Igen, mindkettő hiba.
Az első azért, mert olyan egyszerű grafikájú játékok is szaggatnak néha rajta, amit szégyen nézni. Ebből amúgy értelemszerűen következik az is, hogy ennél a készüléknél a nagy felbontás miatt kétszer is érdemes meggondolni, hogy mire használjuk, ha az egy picivel is grafikaigényesebb dolog (nem kell messzire menni, mondjuk egy PowerPoint prezentáció animációinak megjelenítése is akadozhat).
A második már egyértelműbb, a cikkben is le van írva: hangoztatva van, hogy a JBL technológiáját használták/licenszelték/valamit csináltak vele. Van a családban olyan laptop, amire szintén rá van szitálva az említett hangtechnikagyártó cég logója, és jóval olcsóbb árkategóriát képvisel, mint a tesztünk alanya, mégsem kezd el szétrecsegni a hang még teljes hangerőnél sem, nem hogy félgázon. Megértem, én sem arra használnám, hogy Beethoven egyk szimfóniáját meghallgassam rajta, de azért ha már ráírunk valamit, akkor legalább azt a szintet meg is kellene közelíteni a valóságban.

Cairo Jack 2014.10.12. 14:28:16

Ami igazán érdekes, hogy nekem Miix 2 8-asom van, és az is állandóan lefagy a kamera elindításánál. Úgy mondanám, hogy az esetek 50%-ában kékhalál. Annó én is néztem hozzá meghajtó progi frissítést, de a gép szerinte a legfrissebb illesztőprogi van hozzá. Ha egyszer elindul a kamera, utána már nem fagy le többszöri megnyitás után sem, de aztán újraindítás után megint hajlamos lefagyni. Úgy látszik a Lenóvónál baromira nem tudnak drivereket írni. Jah és nálam a GPS sem akar lokalizálni. Pfff... én többet nem veszek Lenóvó terméket, már ezt is megbántam a Dell Venue 8 Prot kellett volna vennem, de mikor ezt vettem, az még nem volt kapható Mo-n. :(

TheRminator 2014.10.14. 14:30:04

Én nemrég vettem, és baromira meg vagyok vele elégedve. Az Asphalt 8 szaggatásmentesen fut, más meg nem is érdekel nagyon.

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása