2014-08-22 20:008 hozzászólás
felhő cloud fable doom 3 fable 3 microsoft research
Könnyen lehet, hogy az Xbox One az utolsó konzol, amit meg kell venned. Feltéve, ha a Microsoft Research új projektje még időben megérkezik a felhasználókhoz. Legalábbis ezt ajánlja DeLorean, az új speculative execution system (spekulatív végrehajtási rendszer) a mobil felhő játékszámítások elérhetővé tételével.
A cloud gaming mindig különleges terület volt a videojáték piacon. Óriási lehetőség, hiszen alacsony felszereltségű gépekkel is nagy teljesítmény volt elérhető, köszönhetően a központi szervereknek, akik mindent beküldött jelből hihetetlen gyorsasággal kiszámolt, kész jeleket küldtek vissza a kliensgépre.
Persze minden hasonló gondolatmenet végén ott állt könyörtelenül és kikerülhetetlenül a késleltetés fogalma. Ha az adott gép, ami rögzíti az adatokat és megjeleníti az eredményt, végzi el a szükséges számításokat is, akkor az információ bevitele (kontrolleren, billentyűzeten, egeren keresztül) és az eredmény megjelenése (képernyő, hangszóró, rezgések) közti késleltetést csak a gép számítási kapacitása (és némileg a belső csatlakozási rendszer sebessége) határozza meg. Ha a számítást más gép végzi, akkor természetesen a kliens gép számítási képességei nem fogják befolyásolni késleltetést (vagy gyakorlatilag minimálisan), és persze a szerver gyorsasága miatti késleltetés is alig mérhető, viszont a kommunikáció itt komoly tétel lehet.
A késleltetés optimális esetben néhány millisec, de általában a 100 ms-ot szokták küszöbnek tekinteni, felette a játék élvezhetetlenné válik. Persze ez általában messze van a Wifi vagy mobil hálózatok által nyújtható legjobbtól.
Ezt a redmondi kutatócsoport se próbálta meg csökkenteni, ők inkább feljebbvitték a tűréshatárunkat. A DeLorean segítségével akár 250 ms késleltetésig is élvezhető marad a játék, persze némi csalással. A rendszer ha nem kap jelet, egyszerűen megpróbálja kitalálni, hogy mi hiányzik, tehát megbecsüli a jövőt, a legutolsó jelekből (színekből, térrészekből stb). Persze nem úgy kell elképzelni, hogy az új jelenetet hasraütés-szerűen felépítené, hiszen itt csak apró hiányok kipótlásról van szó. (Bővebb információ a projekt oldalán érhető el.)
Hogy mikor játszhatunk CoD-ot egy tableten, az még közel nem tisztázott (ahogy az sem, hogy a Microsoft milyen termékekhez tervezi a bevezetését), de az biztos, hogy a rendszer működik, hiszen jelenleg is folyik a teszt két kereskedelmi forgalomban kapható játékban, a Fable 3-ban és a Doom 3-ban.
Én kíváncsian várom, mi lesz a vége a projektnek. Ti melyik játékot pörgetnétek fel Xbox 360-on ezzel a módszerrel 1080p/60 fps-re? (Érezzétek szabadnak az Xbox csoportunk használatát is!)
Forrás: WPCentral
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.08.23. 13:14:53
"Érezzétek szabadnak az Xbox csoportunk használatát is!"
Jajjjj!
2014.08.23. 13:25:32
Szerintem elég sokáig biztonságban vagyunk.
Mihálykó Péter 2014.08.23. 13:44:45
Mihálykó Péter 2014.08.23. 13:46:29
2014.08.23. 13:52:37
Rathelor 2014.08.23. 15:04:56
Segít a dolgon, de önmagában nem fogja megoldani a késleltetés problémáját.
Majd ha lesz olyan (akár dedikált) hálózat, amin nincs latency, majd visszatérhetünk a témára, de addig hanyagolandó a dolog. Arról nem beszélve, hogy ha felszántja előtted az optikai kábelt a gázművek, akkor a hajadra kenheted az egész cloud témát, úgy, ahogy van..
Mihálykó Péter 2014.08.23. 17:56:42
Mihálykó Péter 2014.08.23. 18:06:25
egyébként a legtöbb játék nagyon rossz viszonyban van mára a gázművekkel, gondolj csak a BF-re, ahol a single kb értékelhetetlen, de a jelenlegi PC-s és konzolos videojátékkal eltöltött időnk egyre több része (online) multival megy el /és a mobilos játékoknál is rohamosan emelkedik, ahol már egy szimpla multinál probléma lehet a latency a mobilszolgáltatók miatt, tehát ott még fontosabb lehet a kérdés/. Tehát kutatandó területnek biztos fontos és ha játék stream-elős dolgok még nem jönnek ki mostanában, a multiknak is hihetetlenül jót tesznek az ilyen eredmények. :)