WinMagazin

Aki esetleg nem ismerné bacsis-t, annak röviden bemutatnám. Ő az a magyar srác, aki megnézte, milyen háztartási anyagokkal lehet helyettesíteni a hűtőpasztát, aki 133 MHz-en futtatott Windows 7-et, aki levitt télvíz idején egy komplett gépet a Balatonra, hogy aztán kipróbálja, mennyire jól tudja azt hűteni a jéghideg víz. Ilyenkor szokták mondani, hogy valakinél elgurult az a bizonyos gyógyszer (bár jó értelemben). És a fejébe vette, hogy megnézi, hogyan is megy a Windowsoknál az upgrade folyamat.

windows30logo.png

„Igaziból a Windows operációs rendszerek mélylélektana sohasem érdekelt, éppen csak annyira mélyültem el benne, mint amekkora igényem volt a felhasználására. Ám az mindig is tetszett benne, hogy lehet upgradelni egy korábbi verziót egy újabbra, ám ezt különösebben szintén nem használtam ki, egészen idáig. Úgy gondoltam, ha már lúd, akkor legyen kövér, és kezdjük el Windows 3.11-től az egészet.”

Szóval tessék ide kattintani gyorsan és elolvasni a részletes cikket!
Alternatív link ha az eredeti oldal éppen túlterhelt.

A bejegyzés trackback címe:

https://winmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr485842377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2014.03.04. 19:47:48

szerintem ez az upgrade úgy volt baromság, ahogy. a win9x széria, a milleniummal bezárólag a win9x monolitikus kernelén alapult, míg a win7 az NT-ből táplálkozott. a srác upgrade-je során kiderült, hogy win98se után felrakott egy win2000-et. nos, az nem upgrade volt, hanem kvázi a fileok megtartásával egy install.

Alick 2014.03.04. 20:54:15

Remek írás, jól szórakoztam!
:)

Alick 2014.03.04. 20:57:13

@Secnir: ha nem "upgrade", akkor semmit nem tart meg a régiből, ergo ahhoz képest mindenképpen upgrade-nak minősíteném. :)

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2014.03.04. 21:38:13

Ugyan a cikket nem tudom elolvasni (be sem töltődik), ellenben egészen biztos vagyok benne, hogy a DOS kerneles és az NT kerneles windowsok között valahol volt egy upgrade törés. Ahogy előttem írták, legvalószínűbb, hogy a 98 és 2000 között.

laposmacska 2014.03.04. 21:48:34

Szerintem széttuningolta azt a gépet is, ahol fut a webszerver :D Remélem, hamar megjavul, mert érdekelnének az írások...

Mérges 1234 2014.03.04. 21:52:55

@BenTLor:

Én elolvastam a cikket, nem látom a törést. Mert, a windows 3.11-re feltelepített szoftverek a végső windows 7-esen is mentek.

Illetve, mint a szerző írja valamelyik windows verziónál megcsinálta a fájlrendszer upgredjét is, de különben nem kellett semmihez nyúlni.

Mikrobi 2014.03.04. 22:30:48

Nekem se jön be a cikk. Miért nem lehetett ideírni?

Vidéki László 2014.03.04. 22:44:50

A cikket sajnos én sem tudom elolvasni, mert nem töltődik be.
Az, hogy a Windows 3.11-es programok futnak a Win7-en, az oprendszer szempontjából semmi különösebbet nem jelent. Illetve azt a minimális elvárást teljesíti, hogy az oprendszer felülről kompatibilis legyen az előző változatokkal. Ugyanis éppen elég, hogy a MS folytonosan új rendszereket erőltet rá a vevőkre, az viszont már valószínűleg tömeges felzúdulást váltana ki, ha az új oprendszerrel a korábban működő felhasználói programokat is le kéne cserélni vagy át kellene írni. A Win8-at például (az fut most nálam) teljesen elhibázottnak tartom, mert arra akar rávenni, hogy úgy használjam a laptopomat, mint egy mobiltelefont. Nem véletlen, hogy azonnal megjelentek a különböző kiegészítők, amelyekkel többé kevésbé vissza lehet varázsolni a megszokott XP-s felületet.

Egyébként pedig a Windows 2000-nél ill. azzal párhuzamosan a Windows NT-nél valóban lényeges váltás volt. A korábbi Windows változatok nem voltak igazi önálló operációs rendszerek, csak egy grafikus réteget képeztek a jó öreg (és megbízható) DOS felett. Utána viszont a DOS megszűnt, integrálták a Windowsba és azóta nevezhető csak önálló operációs rendszernek.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.04. 23:02:36

@Vidéki László:

„folytonosan új rendszereket erőltet rá a vevőkre”

Jaj, szegény vevők! Puskát tart a fejükhöz, elrabolja a gyerekeiket, vagy mi a csudával ERŐLTETI rájuk a gonosz Microsoft?

Vidéki László 2014.03.04. 23:17:25

@pushalias: Nem, puskát nem tart a fejemhez. Csak éppen nem támogatja tovább az XP, aminek a biztonsági lyukait egy évtized alatt sem volt képes betömködni. A Win8 már megjelent, amikor az XP-re még mindig jöttek biztonsági frissítések. Aztán beszüntették a frissítéseket, mert a vevők (és főleg a üzleti felhasználókra gondolok) az Istennek se akartak pénzt kidobni egy új operációs rendszerre.

béla a görög (törölt) 2014.03.05. 03:49:44

Na most ez igy ebben a formában nem igaz - szerintem.
Vannak olyan fogalmak, mint
- Compatibility - szoftver/hardver kompatibilitás
- HCL - Hardware Compatibility List
és emberünk ezeket a fogalmakat "találja ki", illetve próbálja ráerőszakolni egy Windows op.rendszerre.
De csókolom, hol marad a Microsoft támogatás mindehhez????

Önmagában becsülöm érte, hogy volt türelme összeválogatni a hardvereszközöket és összegányolni a lépéseket amig A-ból B-be elér, de ez azért nem egy SUN és nem egy Solaris és nem egy terméktámogatás nem egy kompatibilitás - hanem egy jófajta /tényleg jófajta, jó értelembe vett/ gányolás. :D Meg szerencse a drivereket illetően.

A Windows nem ezért szeretjük, hanem mert gyakrabban zúztuk le mint ahogy gatyát váltottunk.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 07:41:23

@Vidéki László:

Nos igen, a Microsoft úgy ERŐLTETTE rá az új rendszereket a vevőkre, hogy meghosszabbította egy elavult, most 13 éves rendszer támogatását, aminek következtéen majdnem egyharmaduk még mindig azt használja. :)

@béla a görög:

Írhattad volna már akkor a „valódi” terméktámogatáshoz és kompatibilitáshoz példának az Apple-t is, annál is ugyanaz a brutális hardverváltozatoság van, mint a Sunnál. :)

béla a görög (törölt) 2014.03.05. 09:02:47

@pushalias: Lehet. De nekem SUN-jaim vannak idehaza.
Egy jó SPARC az egy életre szóló társ :)
Jó ám az amikor egy múlt századi :) Ultra 30-ast rádugsz egy Samsung T 240-es LCD-re és 1920x1200-on zokszó nélkül megjeleníti.

Secnir 2014.03.05. 09:06:37

@Vidéki László:
"Egyébként pedig a Windows 2000-nél ill. azzal párhuzamosan a Windows NT-nél valóban lényeges váltás volt. A korábbi Windows változatok nem voltak igazi önálló operációs rendszerek, csak egy grafikus réteget képeztek a jó öreg (és megbízható) DOS felett. Utána viszont a DOS megszűnt, integrálták a Windowsba és azóta nevezhető csak önálló operációs rendszernek."

ööö..
...látok egy kis képzavart, akkor újra nekifutok:
a microsoftnál alapvetően két platform volt: az egyik a dos-win9x-windows ME vonal, a másik az NT kernelen alapuló : windows NT-w2k-windows XP-windows 2003- vista- windows 2008- windows 8 windows 2012 vonal (apró érdekesség: a windows NT 3.0-s verziószámmal indult, mivel az előző verziószámok foglaltak voltak, ugyanis az NT az IBM OS/2 továbbfejlesztése, ami akkor már 2.5-ös számmal futott. egészen a 2.0-ig az MS és az IBM közösen fejlesztette az OS/2-t, utána szétváltak).
az első a milleniummal ki is halt (nem mellesleg ott már valóban önálló volt a grafikus felület, de mind az időzítést, mind a kinézetet elbaszták, így a kutyának se' kellett). a következő felhasználóbarát OS, az XP már az NT kernelét használta, csak megkapta a win98 bővített felhasználói kinézetét.
ebből az ered, hogy win98-ról windows2000-re updatelni NEM lehet, hiszen az egy tök új installt jelent.

Phteven 2014.03.05. 09:18:57

2014-ben tényleg van még olyan ember, aki egyetlen másodpercet is elpocsékol az életéből ilyen baromságokra, 2002 környékén tán menő volt, de ma?!

Az XP biztonsági kérdései miatt kesergők meg nézzenek magukba, hogy mikor volt ilyen problémák miatt gondjuk! Az egyetlen gond az XP biztonsági problémáival, hogy kijavítják őket. A javítások meg tönkreteszik az XP-t. Nekem legalább 10 gép fut XP+SP3 with no any other patch felállásban. Gond nélkül. Évek óta.

A win8 meg maga a vicc. Az idióták nem tanultak a szalagos menü közutálatából. Egy újabb agymenést, a csempés felületet is megpróbálták lenyomni az emberek torkán. Aztán jött a win8.1...

Narancskommunista (törölt) 2014.03.05. 09:52:36

@Secnir:
Attól függ mit tekintünk upgrade-nek, nyilván a 2000-re váltásnál az alapok lettek kicserélve, viszont magasabb szinten egy rakás dll-t és beállítást meghagyott, a telepített programokról nem is beszélve, ezt én attól függetlenül, hogy technikailag valójában új telepítés, upgrade-nek nevezem.

Egyébként mint ahogy valaki írta is, a 98 -> XP közvetlenül nem is működik, ami logikátlan, mert valójában az XP az első, amely az otthoni és a vállalati vonalat összekapcsolja (mivel a ME után megszűnt a dos alapú vonal).

SemBoga 2014.03.05. 09:56:48

ha már lúd, legyen kövér

Windows 1.0 ----> Windows 8 Pro upgrade folyamat

www.youtube.com/watch?v=eY-UHdswFkg

Narancskommunista (törölt) 2014.03.05. 09:59:10

@Vidéki László:
Egyébként ha jól tudom, 64 bites Windows 7-el már nem mennek a 16 bites programok, csak a 32 bitessel.

Én amúgy egyszer életre keltettem a Word for Windows 2.0-t Windows 7 alatt, de menteni azt nem tudtam, viszont végignéztem a ma általam használt funkciókat, és nagyon kevés olyan van, ami hiányzik belőle (de azok többsége a 6-osban már benne volt).

Vacsi 2014.03.05. 09:59:31

@Vidéki László: "Aztán beszüntették a frissítéseket, mert a vevők (és főleg a üzleti felhasználókra gondolok) az Istennek se akartak pénzt kidobni egy új operációs rendszerre."
Ma már egy bútortól sem feltétlenül elvárható, hogy kihúzzon 20 évet masszív használat mellett, hát még egy IT-s eszköztől. Akinek nem tetszik, hogy időnként fejleszteni kell, bármilyen rendszert is használ, az ne menjen vállalkozónak. Ez külön vicces, amikor olyan cégek siránkoznak emiatt, amik sokkal többet költenek pl. egy autóflotta fenntartására, mint amiből korszerűsíteni lehetne az egész eszközparkot.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 10:01:20

@SemBoga:

Köszönjük szépen, megsasoljuk, ha jó, holnap kitesszük! ;)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 10:04:03

@Vacsi:

„külön vicces, amikor olyan cégek siránkoznak emiatt, amik sokkal többet költenek pl. egy autóflotta fenntartására, mint amiből korszerűsíteni lehetne az egész eszközparkot”

Pontosan így van,pontosan így van!

Narancskommunista (törölt) 2014.03.05. 10:14:40

@pushalias:
Arról nem is beszélve, hogy egy Windows XP-t futtató Pentium 4-eseik helyett ezek a cégek beszereznének valami kimondottan kis fogyasztású gépeket, amelyek 5-öd akkora fogyasztással még mindig leverik a régit, akkor még meg is térülne a beruházás az energia megtakarítás miatt.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 10:17:43

@Phteven:

XP hívők mindig olyan mulatságosak. :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 10:19:54

@Narancskommunista:

Így van. Win8 meg tényleg pár régi AMD processzor kivételével szinte mindennel elmegy, és tempóban meg biztonságban az XP sehol sincs.

JohnHenry 2014.03.05. 12:22:28

windows verziót frissíteni full install helyett ősi román szokás.

JohnHenry 2014.03.05. 12:24:05

@pushalias: "Win8 meg tényleg pár régi AMD processzor kivételével szinte mindennel elmegy" - ez így ebben a formában nem igaz.

Herlock Sholmes 2014.03.05. 12:30:10

....és ehhez a mutatványhoz kiválasztotta az új korában is leglassabb, legszemetebb VIA chipstes alaplapot...LOL
Egy Asus TX-97-en fele ennyi gonddal ment volna minden.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.05. 13:11:00

@Phteven: "Nekem legalább 10 gép fut XP+SP3 with no any other patch felállásban. Gond nélkül. Évek óta."

Ha van víruskereső és tűzfal, akkor az nagyjából a támadási lehetőségek 99%-át kivédheted. Csak az a gond, amikor az operációs rendszerben olyan mélyen van a hiba, hogy azelőtt bejön a támadó, hogy ezek a szoftverek blokkolhatnák...

Alick 2014.03.05. 14:03:09

@pushalias: "sokkal többet költenek pl. egy autóflotta fenntartására, mint amiből korszerűsíteni lehetne az egész eszközparkot"

Az attól függ... nagyobb alkalmazási rendszereknél az upgrade audit és az esetleges frissítések jóval többe kerülhetnek, mint az új vas új oprendszerrel, speciális műszaki eszközök esetében pedig az új windows-os gép talán csak egy százaléka a fejlesztés összértékének.

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 14:13:01

@Alick:

Ezek speciális esetek.

@Terézágyú:

Troll bácsi a moderálási elvek bevezetője alapján az egyszavas büfivel egyben a partvonalra kerül. :)

pushalias · http://winmagazin.blog.hu 2014.03.05. 14:17:04

@Online Távmunkás:

Ráadásul ezekben az esetekben nagy eséllyel a „gond nélkül” futó „legalább 10 gép” nagyjából egyszerre kapja meg az áldást, és nagy eséllyel csak akkor derül ki a probléma, amikor már komoly a baj.

@JohnHenry:

„szinte”, és persze nyilván van egy határ a korban is. Elképesztő, milyen vasakon elfut a W8/8.1.

Alick 2014.03.05. 15:53:39

@pushalias: nagy cégeknél ezek a speciális esetek döntő súllyal eshetnek latba. A saját rendszerük vagy hardverük az "ing", a PC + Windows a "mandzsetta".

Klágenfurt Jenő 2014.03.08. 09:10:18

@Secnir:
Te valami informatikai fogyatékos vagy, hogy nem tudod értelmezni ezen a képen a szöveget?
bacsis-tuning.hu/wp-content/uploads/2014/01/win2kset.jpg

Ti írtátok

Címkék

1020 (18) 1520 (12) 920 (40) akció (12) alkalmazás (200) android (12) apple (16) áruház (16) ativ (13) beharangozó (88) bemutató (47) bing (12) fejlesztés (33) felmérés (17) frissítés (32) google (17) határmesgyék (12) hírek (20) homebrew (14) htc (22) ismertető (16) játék (36) képgaléria (18) készülék (146) kiállítás (11) kiegészítő (11) lányok az ablakban (18) lumia (149) microsoft (302) microsoft news (44) napiapp (14) neowin (17) nokia (198) office (22) paul thurrott (30) pletyka (50) reklám (31) sajtóközlemény (56) samsung (36) skydrive (14) skype (10) store (14) surface (33) szavazás (13) szivárogtatás (14) tablet (52) telefon (93) teszt (51) the verge (47) tippek és trükkök (11) update (18) vélemény (25) videó (126) windows (116) windows 8 (146) windows 8.1 (43) windows phone (402) windows phone 8 (19) wmpoweruser (110) wp7 (69) wp7.8 (65) wp8 (319) wp8.1 (63) wpcentral (127) xbox (47) xbox live (17) xbox one (21) zdnet (17) Címkefelhő

Twitter

NapiApp

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása